De speeltuin op je sokken

Sinds zoon zijn mijn hangplekken verandert. Minder terrasjes en meer speeltuinen (waarvan ik die met terras overigens steeds beter weet te vinden ;-))

En dus kijk ik tegenwoordig vooral naar kleine mensjes in plaats van grote. En ook dat is leuk om naar te kijken, want ook die kleine mensjes heb je in alle soorten (en maten haha). Hele taferelen spelen zich af in de zandbak of bij de skelters. Pure drama en vooral veel actie.

En soms dingen die me gewoon opvallen. Zo valt het me al een poosje op, dat in sommige speeltuinen een aantal kinderen op hun sokken lopen. Zonder dat de bijbehorende ouders daarvan verblikken of verblozen. Kennelijk is het heel oké, dat zoon- of dochterlief op sokken rondrent over zand, gras en tegels.

Op je sokken in de speeltuin

Op je sokken naar buiten is wat mij betreft not done. Óf schoenen (laarzen, klompen, hakken of whatever). óf blote voeten - maar op je sokken... nee. Simpelweg omdat ik ervan uitga dat die dingen er sneller van slijten en behoorlijk vies van worden.

Wat vind jij?
Op je sokken in de speeltuin: handig of not done?



Reacties

  1. Het lijkt mij niet handig, vooral niet omdat je niet weet wat er eventueel in dat gras oid ligt (denk aan stukjes glas ofzo)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ben ik op zich niet bang voor. Zoon en ik lopen veel op blote voeten. Ook voor op straat (wel in een dorp - er ligt hier niet snel glas of zo).

      Verwijderen
  2. Not done?!
    Ach meid. Leven en laten leven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mezelf not done bedoel ik he... wat andere kinderen met hun sokken doen / mogen doen moeten zij weten ;-)

      Verwijderen
  3. Probeer maar eens van de glijbaan af te gaan met schoenen, of rubber laarsjes. Dat lukt niet makkelijk. Daarom gaan de schoenen uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat snap ik wel. Maar kun je die sokken dan na twee keer speeltuin niet weg gooien?

      Verwijderen
  4. O ja hoor, dochterlief loopt het liefst op sokken of nog liever op blote voeten. Maar alleen als het kan: lees veilig is (geen glas e.d._. Ze liep in het verleden bij de fysiotherapeut en die vertelde dat dit het allerbeste is voor de ontwikkeling van haar motoriek, en dat gaat voor slijtage of vies worden van sokken (we hebben trouwens een wasmachine, dus worden de vieze sokken vanzelf weer schoon...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op blote voeten lopen (of met sokken eromheen natuurlijk ;-)) is inderdaad goed voor je lijf.

      Wat dat betreft is het een plus om de schoenen uit te laten.

      Verwijderen
  5. Hmmm... Nu ik er over nadenk.. ik ga deze zomer dochterlief denk ook maar eens op sokken naar buiten zetten.. (lees: #wilwatmeerruimdenkendworden) ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. LOL! ik vind het grappig om een aanzet te geven tot het buitenspelen op sokken :-)

      Verwijderen
  6. Hmmm... Nu ik er over nadenk.. ik ga deze zomer dochterlief denk ook maar eens op sokken naar buiten zetten.. (lees: #wilwatmeerruimdenkendworden) ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt mij ook niet helemaal veilig, dus ik zou het ook niet zo snel doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ochja hier ook altijd op sokken hoor. De wasmachine maakt ze weer schoon en sokken van de markt kosten bijna niks dus over de slijtage maak ik mij niet druk. Uiteraard wel op plekken waar het veilig is. Dus niet voor op straat maar wel achter in de tuin.
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat grappig om de andere kant te horen. Altijd goed om van die stugge denkbeelden een beetje door elkaar te schudden.
    Misschien doe ik nog wel eens wild en laat ik zoon op een paar oude sokken door de speeltuin rauzen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts