De boeken van Sara Lindqvist

Het zit me nog steeds mee met de boeken die ik ad random meeneem van de bibliotheek. 
Ook dit boek van Katarina Bivald las ik in een paar avonden uit en legde ik met voldoening, maar ook een beetje spijt weg. 


Wat vond ik van 'De boeken van Sara Lindqvist'?

Dit boek vond ik leuk omdat ik in het begin geen idee had waar het heen zou gaan. En ook later in het boek waren er wat wendingen die ik niet verwachtte. 

Het zal wel niet onder het kopje literatuur vallen (hoewel... waarom eigenlijk niet?), maar het is een boek waar je blij van wordt. Een echt feel good boek met een prachtige opbouw en mooi geschreven. 


Het verhaal

Een Zweedse vrouw, Sara Lindqvist,  reist na haar ontslag af naar Broken Wheel in de VS om daar bij haar penvriendin Amy Harris te logeren. De Zweedse Sara leeft haar leven via boeken en dit is haar eerste uitstap buiten haar veilige kleine boekenwereldje. Sara en Amy kennen elkaar alleen van de brieven en boeken die ze al twee jaar met elkaar uitwisselen. 

Eenmaal aangekomen in Broken Wheel blijkt echter, dat haar penvriendin Amy net voor haar aankomst is overleden. Het hele plan van Sara valt in duigen. Gelukkig zijn de inwoners van Broken Wheel er ook nog. Zij ontfermen zich over haar.

Sara bloeit langzaam maar zeker op en blijkt een ware aanwinst voor het ingeslapen stadje. De bewoners zijn dol op Sara en ook Sara moet er niet aan denken om ooit nog weg te gaan. Hier heeft zij de vrienden gevonden die ze eerder alleen in haar boeken vond.

Helaas verloopt haar visum bijna. Dus bedenken de inwoners van Broken Wheel een plan waarmee ze willen bewerkstelligen dat ze toch kan blijven. 


Reacties

  1. Leuk, dit boek heb ik ook gelezen. Maar ik vond het geloof ik vrij chaotisch en rommelig. Al met al vond ik er niet zoveel aan. Ik nam het mee uit de bieb omdat ik het zo leuk vond klinken.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts