Opgeruimde kasten en een vleugje lente

Volgens mij zat er een vleugje lente in de lucht deze week. Ik kreeg in ieder geval een enorme zin om kasten op te ruimen en spullen weg te doen.


Alle Narcissen staan in bloei: het is lente! 

Het kastje op het toilet, die op de badkamer én de voorraadkast zijn weer heerlijk schoon en aan kant. Er waren in alle kasten nog een aantal spullen waarvan ik me opeens afvroeg waarom ik ze al jaren bewaarde. 

Aftershave met een houdbaarheidsdatum van 2012 en nog voor 3/4 vol.... Tja.... is misschien nog wel goed, maar of het ooit opgemaakt wordt is dan de vraag. En meer van dat soort dingen. Hup weg en doei.

De voorraadkast leverde wel wat vraagtekens op. Ik heb een hele plank havermout, bloem, zelfrijzend bakmeel en gewone pasta staan. Allemaal dingen die we ineens niet meer gebruiken sinds zoon slecht tegen gluten en lactose / melk blijkt te kunnen. Omdat het lastig is om hem glutenvrij supermarktbrood te geven terwijl wij warme zelfgebakken broodjes eten (tja... geef hem eens ongelijk...) bakken we niet meer en de yoghurt met havermout was eerder al gestopt (net nadat we een voorraadje havermout hadden ingeslagen).

Ik heb het nog even geprobeert met soya yoghurt, maar dat viel ook niet goed. Tja.... Misschien dat ik af en toe na bedtijd maar eens iets moet bakken om het dan in te vriezen. Het is zonde om zo'n hele voorraad te laten verkommeren.
En als de grote man en ik dingen eten die zoon niet mag geeft dat weer teveel stress.

Ondertussen zit ik me alweer te bedenken welke kledingstukken er weg kunnen. Volgens mij zijn er een aantal items die meer uit wensdenken bewaard worden dan dat ik ze ook echt draag. Als het lukt wil ik dit weekeinde nog wat meters maken met het nalopen van mijn kledingkast. Van zo'n opruimdrang moet ik maar mooi gebruik maken. 

Voelden jullie hem ook, dat vleugje lente?Waartoe leid dat bij jou?

Reacties

  1. Nee, nog niet helaas. Terwijl ik er wel zin in heb. Maar het is buiten zo grauw nu.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts