Niet zo zuinig...

We zijn niet zuinig geweest in februari en dus werd een deel van de boodschappen van februari betaald in maart. Ondertussen starten in maart ook nog eens de maandelijkse afschrijvingen voor de gemeentelijke belastingen...

Ik zou natuurlijk wat geld over kunnen schrijven van de spaarrekening naar de lopende rekening, maar..... liever niet!

Zuinig zijn


Dus is er vanaf nu nog krapjes 200 euro voor een maand boodschappen. 
200:5 weken = 40 euro per week. 

Dat moet op zich lukken, míts ik echt de hand op de knip houd en niet val voor leuke knutselspulletjes bij de Action of weet ik het waar het geld soms heen vliegt...

Hoe varen jullie?
Hielp de kortere maand februari om geld over te houden, of brachten de winterse buien enkel uitgaven? 




Reacties

  1. Februari was een erg dure maand. We gingen met het gezin last minute vier dagen naar Madrid. We kochten nieuwe moltons en dekbedovertrekken, de printer was kaduuk en werd vervangen. Mijn auto moest naar de garage en ik kwam EUR 600 lichter weer naar buiten. Man is bijna jarig en kocht een leren motorjack en twee levi's 501.Ik probeerde zoveel mogelijk op te vangen van het loon van februari maar dit was echt to much. Hoewel ik niet graag geld van de spaar haal moest het deze maand echt. In maart volgt de bonus voor man dus dan kunnen we weer terug sparen gelukkig.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij wint! LOL!
      Daar kun je in één maand niet tegenop besparen inderdaad...

      Gelukkig zitten er behalve de garagekosten en de aanschaf van een nieuwe printer ook een paar leuke dingen in.

      Verwijderen
  2. Niet bij de action binnenlopen deze maand, zou ik zeggen. Dat is de makkelijkste manier om er niet in verleiding te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Qua boodschappen ging het prima afgelopen maand. Maar vlak nadat het salaris kwam werd ook een voorschot op onze vakantie afgeschreven. Dat was 400 euro, verder vanaf deze maand weer gemeentelijke belastingen van 166 euro (bij ons inclusief waterschap). Dus ik denk dat we tot aan het volgende salaris minder overhouden dan vorige maand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh oei... dat hakt er bij elkaar wel in.
      Gelukkig scheelt het met de vakantie weer in de kosten die je dan moet betalen.

      Verwijderen
  4. Ook hier was februari duurder uit; belasting betalen, auto beurt en keuring, verjaardag, en in Maart word de vloer hier geïsoleerd ketjing kassa. Deze maand niet sparen en hopen dat april wel de ruimte bied.
    Ik heb zo het idee dat alles stiekem duurder word!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toevallig het overzicht net online gegooid. Verjaardagen hakken er wel in maar voor de rest prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Laat gewoon wat geld op de rekening staan. Op de spaar brengt het toch niets op. En heb je altijd een beetje marge voor als het salaris later komt. Hoef je ook niet over te boeken, geen stress. Werk met de regels van ynab ( te vinden via g.oogle), dan kun je alles veel beter overzien! Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat je verkeerd las: ik twijfel niet over het overschrijven van geld naar de spaarrekening, maar over het van de spaarrekening afhalen van geld. Voorlopig laat ik het overigens staan. Eerst maar eens kijken.

      Verwijderen
  7. Aanbetaling van vakantie die we spontaan geboekt hebben, niet ingepland dus. Heb nu nog 160 euro voor boodschappen tot de 20e...moet te doen zijn. Heb voldoende voorraad in huis nog en redelijk wat in de diepvries. En dan lukt het ook wel hoor. Op naar een zuinigere maand maar weer ;-)

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja: op naar een zuinigere maand! (Altijd leuk om te zeggen aan het begin van een maand... ;-))

      Verwijderen
  8. Ehm, gisteren een fiks bedrag binnengekregen. Het lijkt wel of het verdampt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei de gemeente belasting kwam weer aankloppen een ruime 600 euro. Dan toch ook maar op vakantie voor een midweekje 400 euro. Toch wat luxer en makkelijker gegeten die week. En twee verjaardagen gehad afgelopen week vanmezelf en zoontje. Tja dat tikt allemaal wel aan, maar ach volgende maand beter.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts