Recept witlofsalade

Er zijn een paar dingen die ik als kind echt smerig vond. Gekookte witlof was één van die dingen. Ik heb het dan ook heel lang niet gegeten, tót ik ergens witlofsalade proefde. Toen was ik gelijk verkocht. 

Gekookt lust ik de witlof inmiddels ook, hoewel ik die wel beduidend minder lekker vind dan witlofsalade.

Onderstaande salade maakte ik deze week samen met aardappeltjes uit de oven  ( ook zo'n recept wat hier vaak gemaakt wordt) en een hamburgertje. De schaal werd enthousiast leeg geschept.

Bijkomend voordeel: eenvoudiger kan bijna niet. 

Ingrediënten witlofsalade

  • Paar stronken witlof
  • 1 appel, geschild en in stukjes
  • 1-2 mandarijnen, in partjes en de partjes nog eens doorgesneden
  • Eventueel een scheutje appelsap of sinaasappelsap, maar dat is niet echt nodig. 

Hoe maak je witlofsalade?

  • Snij de bittere kern uit de witlof
  • Snij de witlof in reepjes
  • Doe alle ingrediënten in een kom en hussel de boel door elkaar
Eet smakelijk!

Reacties

  1. Mijn dochter is net als jij. Gekookte witlof vindt ze vies, maar als salade eet ze het wel!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben helemaal geen witloffan, hoewel het idd wel scheelt of je ook die bittere stukjes er vanaf haalt of niet. En ik heb deze combi wel eens op. Niet gek, maar voor mij toch denk nog een stap te ver...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts