Een fotoalbum

Was het jaar album van 2015 nét af, had ik bedacht dat ik nog twee albums wilde maken. 
Eentje van onze adoptiereis en eentje van het eerste half jaar dat zoon bij ons was. 

Nou zijn wij niet heel geordend qua foto's en dus staan die foto's in verschillende computermappen en op verschillende SD kaartjes. 

Tel daarbij op dat ik foto's inplakken een enorm gedoe vind (lees: echt helemaal niet leuk) en je begrijpt dat ik mezelf een titanenklus heb gegeven met 3 albums in een half jaar tijd. Digitaal wordt het iets minder erg, maar een hobby zal het wel nooit worden. 

Foto albums vroeger - heel anders dan nu

Met een kind wat nauwelijks iets heeft van voor zijn komst naar ons, zijn foto albums nog belangrijker dan anders. Ik maak van alles foto's. Alles (zoon, tekeningen, familie enz) wordt op beeld vastgelegd. Om zo sporen te maken in het zand - voor zoon. 
Patronen, die hem vertellen dat hij onderdeel is van ons leven, onze familie. Dat hij is. 

Voor zoon hebben deze foto's veel waarde. Toen hij net bij ons was stak hij bij elke foto van iets anders dan hemzelf een handje ervoor. Aanwezig - niet vergeten - in beeld ook al staat zijn gezicht niet op de foto. 

Losse fotolijstjes met foto's van de man en mij worden actief bekeken en door het hele huis heen gesleept. 

En dus komen die albums er. Wat ik ook vind van foto's plakken. Stiekum geniet ik trouwens heel erg van de foto's van het eerste begin. Net zoals een ander wegzwijmelt bij de babyfoto's kijk ik naar onze eerste kennismaking, de eerste omhelzing, de eerste keer in bad, in bed, op papa's schouders enzovoorts. 

Wat een droppie... 

En wat ben ik een geluksvogel, met zo'n kind. 



Wij gingen deze keer trouwens voor Albelli, die een kortingsactie had met alle extra pagina's gratis. Omdat we deze keer veel extra pagina's hadden scheelde dat behoorlijk (50 euro op een totaalbedrag van 83 euro!). Dat deze kortingsactie vandaag afliep was een goede stok achter de deur om dat foto album snel af te maken. 

Reacties

  1. Wat lief dat je je zoon op die manier laat zien hoe blij je met hem bent!!!!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Nicole. De albums worden inderdaad met veel liefde gemaakt.
      Enne: 2 gedaan, nog 1 te gaan! Best goed al zeg ik het zelf.

      Verwijderen
  2. Mooi stukje, ik vind het ook superlief dat je dit doet en leuk dat jullie zoon er zo mee bezig is!
    (Ik wil zelf ook graag een kindje adopteren en daarom is dit extra mooi om te lezen.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! Ben je al een eindje in het proces, of sta je nog in het begin? (voor zover je met adoptie weet waar je bent dan...).

      Verwijderen
    2. We staan al wel twee jaar op een wachtlijst, maar het is inderdaad erg onvoorspelbaar. (Ik hoop er nog eens over te bloggen, maar door de grote onzekerheid vind ik dat nog lastig.)

      Verwijderen
    3. Ik weet nog hoe spannend het was toen we nog op zoon wachtten. Hopelijk duurt het wachten voor jullie nu opeens onverwacht kort.

      Verwijderen
  3. Fijn voor je zoontje, dat hij in zo'n warm nest terecht is gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts