Soms is die man best zuinig

Ik had de computer eigenlijk al uitgezet, maar hij moest nog even aan om een mooie opmerking te bewaren voor het nageslacht. 

Het zit zo: wij hebben een stel jaren zestig stoeltjes. Krijgertjes zijn het van een oudtante van de man. De stoelen staan al meer dan 15 jaar in onze woonkamer en we zijn er nog steeds weg van. Ze zitten heerlijk, zijn mooi van eenvoud en de skai bekleding is makkelijk afneembaar. 


Ook erg mooie stoelen en qua eenvoud '
lijkend op die van ons

De laatste jaren worden ze helaas wat oud. De skai zitting slijt en vorige week brak er een leuning doormidden toen de man wat al te flink achterover leunde. 

De stoel werd omgewisseld met een stoel van zolder en ik dacht er verder niet aan. 

Vandaag bleek de oude stoel alweer een nieuw leven te hebben gekregen. De man had de rugleuning eraf gezaagd en het is nu een krukje anex voetenbankje. 
Hij was er helemaal enthousiast over. 

'Zelfs zonder rugleuning zijn het fantastische stoelen' meldde de man blij. 


Er zijn weinig mensen die hun meubels zo opgebruiken als dat hier gebeurd denk ik soms. De man verheugt zich ondertussen al op het instorten van de andere stoelen...


Hoe ver gaan jullie in het hergebruiken van spullen? 

Reacties

  1. Wat leuk van je man! Vind die stoelen prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he?! Dit zijn ook hier het soort meubels waar we echt voor vallen: minimalistsch, praktisch, mooi materiaal en met een bepaalde sierlijkheid

      Verwijderen
  2. Ik maak ook alles op tot het niet meer kan. Ik heb zelfs nachthemden met een gaatje hier en daar van rond de 20 jaar oud, die ik draag als niemand kijkt. Zou ze kunnen repareren maar dat is de moeite niet meer. Ze zijn zacht comfortabel en doen wat ze moeten doen: erin kunnen slapen. Heb natuurlijk ook ecemplaren als er wel iemand kijkt. ;)
    Zo is het met veel dingen, zoveel mogelijk, op- en hergebruiken.
    Goeie oplossing met die stoel ja, lachen als je op die manier weer een heel goede gebruiksmethode vindt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als het toevallig zo uitkomt, dan gebruik ik best wat opnieuw of doe ik er lang mee, maar als ik het zat ben, dan doe ik het ook net zo makkelijk weer weg. Nu moet ik wel zeggen dat mijn smaak niet echt verandert, dus als ik iets koop omdat ik het mooi vind, dan gebruik ik het ook tot het 'af' is. Maar als nu één van mijn stoelen het zou begeven en ik zou er een krukje van kunnen maken (wat ik niet kan en waar mijn stoelen zich ook niet voor lenen), dan zou ik het niet doen, omdat ik simpelweg geen krukje nodig heb en dan liever de vrijgekomen ruimte heb. Als ik er iets van kan maken dat ik wél kan gebruiken, dan ligt het natuurlijk weer anders. Maar super dat je man het zo doet!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als wij geen krukje nodig hadden, dan ging die stoel ook weg hoor.

      Verwijderen
  4. Ik vind je stoelen ook echt prachtig!
    Het verschilt bij ons heel erg. Ik kan heel makkelijk dingen vervangen als ze stuk zijn, maar......dan wel door iets degelijks. Want ik wil dan vervolgens wel dat het heeeel lang meegaat. En die handige man, die ontbreekt hier. Niet de man, maar wel het handige ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Degelijkheid is hier ook belangrijk en bij mannen belangrijker dan handigheid ;)

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts