Makkers staakt uw wild geraas

Nog 1 dagje school (mét sint, een heel aangepast programma en lunchen op school), zaterdag de boel thuis nog even vieren en dan zwaai ik zondag de sint in gedachten bijzonder enthousiast uit. 

Met een kleuter die werkelijk strontvervelend is van alle opwinding en een man die even 7 dagen in de week werkt - met allerlei gekke tijden en geen ruimte om af en toe even over te pakken - ben ik bijzonder blij als deel één van de december-heissa weer voorbij is.

Wel leuk is het, dat zoon dol is op sinterklaasliedjes en dat hij me zowaar aanmoedigt als ik die uit volle borst zing (waar ik op andere momenten aangesproken wordt op mijn gezang - want zo'n herrie, een zingende moeder...). Ook lief zijn de tekeningen voor in de schoen, met daarop in scheve letters overgeschreven 'Sinterklaas'.

Dat hij verder NIET luistert, uit zijn pannetje gaat om niets en erg doet denken aan Tijgetje van Winnie de pooh, dat moet dan nog maar even. Ik begin er zowaar mijn draai in te vinden. 

De huidige trukendoos: ombuigen, ombuigen, ombuigen, zo min mogelijk grenzen stellen (ombuigen, negeren, ombuigen, tot 10 tellen en ombuigen...), heel veel ontspannende activiteiten doen en vooral veel buiten laten rond stuiteren. 

Mocht je afgelopen weekeinde een moeder en zoontje met windkracht acht in de miezer-regen over de dijk hebben zien ploeteren tegen de wind in: misschien waren wij dat wel :-)


Hoe blij ben jij als de sint weer vertrekt? 

Reacties

  1. Ik kan niet blijer zijn! Wel leuk om thuis met het gezin op zaterdag Sint te vieren, maar daarna is het ook echt over en uit.

    Helaas zit bijkomen op zondag er deze keer niet in vanwege een werkstuk en volgen er de komende tijd nog meer werkstukken en toetsen en huiswerk (en dat begint helaas al in lagere groepen dan je denkt). Kortom, deze moeder kijkt al weken uit naar de Kerstvakantie.

    Groetjes,
    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is de hectiek wel wat minder omdat mijn kinderen al wat ouder zijn. Maar ik snap zeker wat je bedoelt. Kerstmis is wat dat betreft een stuk rustiger feest.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind sinterklaas persoonlijk een erg leuk feest. Misschien is het ook maar gewoon de handvatten eraan vinden en accepteren dat het voor veel stress zorgt. Of kerst voor zoonlief minder stress geeft weet ik niet.

      Ach... en anders is het straks weer januari.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts