'Uitslapen'

Ergens doe ik iets fout geloof ik (al is het maar in het hebben van irreële verwachtingen).

Op zondag doe ik namelijk een poging tot 'uitslapen'. Niet dat ik na 7 uur nog echt slaap, maar het is zo fijn om 's morgens nog even te blijven liggen met een boek en rustig wakker te worden voordat ik in actie hoef te schieten.

Vanmorgen zag dit 'uitslapen' er als volgt uit:
6.30 uur: gewekt door gerommel in het kamertje van zoon - zelf maar even naar het toilet
6.32 uur: zoon op gang met natte luier - gedoe over luier uit / nog even plassen / nog even terug naar de eigen kamer / gezette schoen
6.40 uur: weer in bed
7.15 uur: kind met man naar beneden om in schoen te kijken
7.16 uur: blij kind met chocolade zwarte pietje naast mijn bed
7.30 uur: felicitaties van zoon voor huwelijksdag
7.40 uur: kind in kamer om onduidelijke redenen
8.00 uur: koffie en om de één of andere reden beide mannen weer in bed
8.05 uur: kussen gepakt voor zoon en eigen kussens weer in bezit genomen.
8.09 uur: ipad gepakt voor zoon
8.11 uur: oogpleister gepakt voor zoon en gelijk maar even opgeplakt

Dan kan ik nog een hele lijst met gewiebel en ge'mam' schrijven, het eindigde er in ieder geval mee dat ik om 8.30 uur beide mannen uit bed stuurde. 

Want huwelijksdag of niet, die ene dag dat ik langer in bed kan blijven liggen, dan doe ik dat ook! En dan liefst wel zonder gewiebel, problemen, ge'mam', gezucht van de man (om dat gewiebel) en ander gedoe. 


Grmbl!



Reacties

  1. herkenbaar ;) langzamerhand nu ze ietsje ouder zijn (6 en 3) redden ze zichzelf wat meer.. heerlijk.. sommige ochtenden een en al ruzie..dan moet ik er helaas ook gelijk uit, maar andere dagen helpen ze elkaar, zijn lief voor elkaar.. ben compleet verbaast als ik even kan blijven liggen.. dubbel genieten als t wel kan idd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat je kinderen zich 's morgens goed zelf kunnen vermaken. En knap! Zeker van die van 3.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts