Leesvoer: de al te grote fantasie van Olivia Joules

Bij mijn collega wordt de boekenkast opgeruimd na de komst van een e-reader. En dus staat er met enige regelmaat een grote tas met boeken klaar om in rond te snuffelen. 

De vondst van deze week was een boek van Helen Fielding (de schrijfster van Bridget Jones Diary): De al te grote fantasie van Olivia Joules

Het verhaal gaat over een freelance journaliste, die bedeeld is met een grote fantasie. Tijdens de presentatie van een nieuwe gezichtscrème, waar ze een artikel over schrijft, denkt ze een bekende terrorist te herkennen. Van het één komt het ander en zo rol je met dit verhaal in hoog tempo door allerlei belevenissen heen. 

Meer kan ik jammer genoeg inhoudelijk niet verklappen over het boek, anders is de verrassing weg. 

Ik vond het boek lekker weglezen. In anderhalve dag had ik 'm uit en dat is in mijn geval een teken dat het een leuk boek was. Verwacht echter geen hoogdravende literatuur. Dit boek valt eerder in de categorie chicklit (waar naar mijn mening niets mis mee is) met een vleugje  spanning. 

Reacties

Populaire posts