Pagina's

maandag 2 november 2015

Bezorgkosten en logica

Het laatste jaar worden hier in huis steeds meer dingen online gekocht. Sinds de komst van zoon heb ik nog minder de behoefte (en de tijd!) om fysieke winkels te bezoeken. Daarbij zijn de winkels die meer hebben dan de plaatselijke supermarkt en winkel van sinkel allemaal minstens een half uur rijden en 20 kilometer verderop.

Webwinkels dus.

Nou is dat voor veel dingen prima te doen. Huishoudelijke apparaten, voeding, boeken, kinderkleding en tegenwoordig zelfs eigen kleding en ondergoed: het lukt me prima via internet. Alleen kleine aankopen vind ik lastig.

wel of niet kleine bestellingen laten bezorgen?


Wat te doen met de rubber ringen voor in de percolator (koffiezetapparaatje voor op het fornuis)?

Dille en Kamille heeft ze voor 25 cent per stuk, dus een buil zal ik me niet vallen aan deze aankoop, al neem ik er 6! Maar dan... Voor 1,25 euro aan bestellingen 4 euro aan verzendkosten betalen? Extra spullen bijbestellen? Maar ik heb verder niets van ze nodig... Of toch 'even' erheen?

Het ritje kost me in geld meer dan het bezorgen.

Waarom heb ik dan zo'n moeite met die 4 euro verzendkosten, terwijl het ritje naar de live winkel me meer kost...?

3 opmerkingen:

  1. Ja raar hè, zou ik ook hebben. Vind het zoiezo klantonvriendelijk om verzend kosten te rekenen. Ik denk dat er door webwinkels meer omzet te behalen zou zijn zonder verzendkosten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omzet misschien wel, maar winst waarschijnlijk niet...
      Íemand moet die verzendkosten toch betalen en als ondernemer zou ik de verzendkosten van aankopen onder de tien euro ook niet voor mijn rekening nemen.

      Verwijderen