Taarten bakken

Als er in ons huishouden iemand jarig is (nee, niet de katten ;-)) dan bak ik taart. Ik varieer een beetje met de taarten die ik bak, maar er zijn een paar vaste favorieten, waar de familie soms bij de uitnodiging al om vraagt. 

Niet dat ze inspraak hebben, maar het enthousiasme is erg leuk.

Ook leuk is het dat je voor een paar euro zo twee taarten bakt. Dan kun je nog eens voor uitdelen.

Cheesecake

Deze keer (voor de verjaardag van de man) maakte ik één van de grote favorieten:  cheesecake (voor wie het niet kent: dit is een fris-zoete roomkaas of kwarktaart die je bakt). Ik maak hem altijd lekker licht met magere kwark op een bodem van zandtaartdeeg. Om goed in de taart te zitten (we willen wel overhouden voor de dag erna - gewoon voor de lekker :-)) maakte ik vanavond nog een tweede taart. Hierbij maakte ik het me gemakkelijk.

Chocoladecake met stukjes chocolade
Ik kreeg namelijk een aantal cakemixen voor mijn verjaardag.. Die mixen zijn op zich al lekker. Ik nam de mix voor chocoladecake, gooide er nog wat stukken pure chocolade doorheen en maakte hem na het bakken af met zelfgemaakte chocoladesaus . Op het schoteltje komt er dan nog een dot versgeklopte slagroom naast de taartpunt te liggen Jum jum! Ben benieuwd of het de familie morgen makkelijk lukt om te kiezen ;-). Ach... en anders krijgen ze van allebei wat. 

Overigens is die chocoladesaus ontzettend gemakkelijk om te maken, met bijzonder goed resultaat. Als ik het pannetje erbij zet, dan is er altijd wel een gast die hem tot het laatste streepje chocolade uitschraapt (en nee, dat is niet omdat ze verder niets krijgen ;-)). Ook lekker op roomijs, giet het er dan warm overheen..
En voila: chocoladetaart met hartjes

Deze keer mikte ik de chocoladesaus zelf maar over de taart. Ik legde er wat hartjes op die ik nog had van het feestje van zoon (en nu nog steeds over voor nog 10 taarten... het is houdbaar tot 2016) en voila... een taart! 

Het laatste restje chocolade vroor ik in (lang leve de ijsblokvormpjes) want de chocolade is hier altijd op als ik in díe tijd van de maand zit.







Reacties

Populaire posts