Soms is duur gewoon duurkoop

Wij kopen het liefst degelijke waar. Soms nieuw en soms tweedehands. Het is niet erg als we dan meer betalen, want je betaalt immers voor kwaliteit en dat is goed voor onszelf en voor het milieu. Zou je denken.

Nou zijn er deze week twee dingen ingestort, waar we in verhouding best een aardig bedragje voor hebben betaald en die beiden naar mijn mening een te korte levensduur hadden voor het bedrag wat ervoor is neergelegd.

De digitale keukenweegschaal van Salter kostte in de dertig euro (of nog 10 euro meer, dat weet ik niet meer) en heeft het ongeveer vier jaar uitgehouden. Langer dan de garantietermijn, dus je doet er geen fluit aan. De volgende wordt dus echt geen dure, maar eentje van de Action. Eens kijken of zo'n dingetje van 7 euro het langer uithoud.

Het wasrek van Leifheit heeft het nog net iets langer dan twee jaar uitgehouden. Die was ook niet goedkoop. Hij is vannacht ingestort, waarschijnlijk toen er een poes op sprong. Nou moeten er natuurlijk geen poezen op wasrekken springen, maar het was een gewoon formaat poes en geen olifant. En in huishoudens heb je nou eenmaal huisdieren en kleuters. En van een duur wasrek verwacht ik dat het degelijk genoeg is om enig gelazer te overleven. 

Wasrek...

Niet dus. Duur was in beide gevallen gewoon duurkoop. 
Ook voor het wasrek ga ik een goedkopere variant kopen. 
Action... here I come! 


Hebben jullie ook wel eens van die instortende dure spullen na de garantietijd? 
Wat heb je toen gedaan?

Reacties

  1. Je kan ook na de garantietijd soms nog aanspraak maken op een vervangend product. Je mag er namelijk op een normale levensduur kunnen rekenen. Die ligt voor een wasrek mijns inziens op meer dan 2 jaar.
    Zelf heb ik een goedkope weegschaal, die doet het prima, maar misschien gebruik ik die ook minder dan jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pffff... ja onze printer. Ik koop net nieuwe (dure) inktpatronen en dan geeft dat ding de geest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen idee wat het tegenwoordig is. Neem de artikelen die vroeger bij opa en oma in huis waren, we hebben er nu nog plezier van! Een wasmachine, ging bijna een leven lang mee, maar tegenwoordig? Nee, er is niet veel kwaliteitsspul meer te krijgen. Jammer, want het milieu krijgt zo nog steeds een erg grote dreun!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is wel heel vervelend zeg. Zeker als je voor de duurdere variant gaat, verwacht je dan ook wel goede kwaliteit. Leifheit valt me dan inderdaad tegen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat je ook een beetje geluk moet hebben als je iets aankoopt : mijn keukenweegschaaltje is ondertussen bijna 35 jaar, wordt elke dag gebruikt en functioneert nog steeds perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op een droogrek van leifheit zit 3 jaar garantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb een keukenweegschaaltje van de kijk-shop ca 10,- doet het al 5 jaar
    Bij mij was de Senseo 2 maanden na de garantie zei die doehetzelfmaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb een keukenweegschaaltje van Ikea. Niet duur, prima ding.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts