Kamperen: betalen voor overlast?

Het kostte even wat moeite om weg te komen (pakken, spullen inladen, huis schoon maken voor broer die op huis en poezen past en nog even twee kuub hout verplaatsen - gratis richting aardige buren met houtkachel), maar we zijn nu toch echt aan het kamperen.

Zoon hield zich op nacht één verrassend goed. Zomaar even vanuit zijn veilige thuishaven in een tent en dan ook gelijk in zijn eigen "kamertje". De eerste keer sinds de adoptie dat hij elders slaapt. Ik vind het zo stoer dat hij dat kan, zonder zich kennelijk onveilig te voelen.

Het is een fijne tent, met koelkast, gasfornuis, tuintafel en keukeninrichting en de camping is ook prettig qua sfeer en wat er is. Veel speelgelegenheid, leuke entertainment voor de kinderen (dansen en verven vanmorgen). Helaas kwamen we er wel weer achter dat we geen mensen zijn voor de camping. Want bij al die voordelen (fijne douches...) zitten ook wat nadelen.

Zo staan wij echt altijd naast gilkinderen, lui die tot drie uur 's nachts doorborrelen en dan gaan liggen snurken of  luidruchtige pubers (eerlijk... Ooit een hele nacht wakker gelegen van een jong stelletje wat om 5 uur (VIJF UUR!!) nog aan het kibbelen was, op een dusdanige manierdat ze de volgende ochtend van de camping zijn afgezet. Dit keer dus kinderen die alleen op schreeuwniveau met elkaar kunnen praten en dat tot half elf 's avonds ook deden.
Het enige voordeel is dat ik dan niet het gevoel heb dat zoon 's morgens op zijn tenen moet lopen ;-p

Doe mij de camperaars maar: tussen 9 en 9 hoor je niemand. Het is alleen saaier voor zoon omdat er op camperplekken weinig kinderen zijn.

Nou ja.... Klaag-klaag ondertussen genieten we maar zoveel mogelijk van de voordelen en negeren we de nadelen zoveel mogelijk. We schaften ons oordopjes aan en zoon gaat later naar bed.

Vind jij campings leuk?

1. Ik moet er werkelijk niet aan denken aan kamperen! Geef mij maar het gemak en het comfort van een vakantiehuisje of een hotel. Een tent, camper of een caravan: ik vind het allemaal helemaal niks. En aan gillende kinderen heb ik zo het kan nog een grotere hekel. Kortom: ik blijf in het hoogseizoen gewoon lekker thuis. :-)

2. Wij hebben vroeger gekampeerd en het is nogal treffen wie je naast je hebt en hoeveel herrie het entertainmentprogramma heeft, of de disco net naast de camping.
    Ik ga nu liever op vakantie in een vrijstaand huisje buiten het seizoen.

1. Dat is het ja. Het kamperen zelf vind ik leuk. Het is de overlast rondom slaaptijd die ik niet prettig vind. Overigens is het hier 's nachts wel echt stil. Na elven hoor je niets meer en voor achten is het ook rustig.

Verwijderen
  3. Wij gaan altijd op vakantie met de tent en genieten daar elk jaar weer van. Nu moet ik ook zeggen dat we een fijne tent hebben, met een goede voortent waarin we het met minder weer ook fijn kamperen vinden. En het belangrijkste is dat we een lekkere rustige camping zoeken. Een camping met gillende kinderen, disco of entertainmentprogramma mijden we. En daar merkt onze dochter helemaal niets van, want die vermaakt zich opperbest met de andere kinderen op de camping...

1. Dit is een camping met heel veel kinderen en entertaining, maar op rustige campings kun je naar mijn ervaring ook echt pech hebben. Als het 's nachts maar stil is, dan is het goed wat mij betreft.

Verwijderen
  4. Dat is een kort en krachtig nee. Ik hou niet van campings, kamperen oid. Nooit van gehouden. Op dag een tegen man gezegd dat ik nooit ga kamperen. Inmiddels zijn we 21 jaar verder en nooit gedaan. We gaan graag op vakantie maar dan naar een appartement of huisje. En een warm land maar dat terzijde.
    We gaan wel eens op bezoek bij vrienden die op een camping staan. Een dagje kan net. Ik merk heel veel verschil. Een paar weken geleden waren we op een natuurcamping (niet te verwarren met naturistencamping). Heel rustig daar en toen we om half negen nog even gingen voetballen al veel verstoorde blikken. We werden alleen gek van alle wespen, vliegjes, steekvliegen etc.
    Op de camping waar jullie staan ben ik al een aantal keer op bezoek geweest omdat de ouders van vriendinnetje van dochter er een huisje hebben gehad. Best okay maar druk en veel kinderen. Wat ik wel heel mooi vond was het loopje naar het strand (best een stukkie) en het mooie brede strand. Ik heb mooie foto's gemaakt van de kinderen in de duinen met prachtig licht.
    Een hele fijne vakantie. Nic

5. Ik heb 15 jaar gekampeerd, eerst als gezin, later 3x met alleen dochter en 3x met een vriendin beiden in eigen campeermiddel. Zelden overlast ervaren en dat was nog de meeste keren in Nederland. In Frankrijk was het na 10.00 altijd wel stil nadat vooral de fransen hun kroost hadden laten uitrazen dmv voetballen en/of andere spelletjes. Dat vond ik vaak opvallend, ze deden er echt wat aan om daarna rust te hebben.
    Met nieuwe vriend 1x gekampeerd op kleine campings, ging prima, maar daarna kocht hij meteen een huis om van kamperen af te zijn. Nu staat dat weer in de verkoop en we zijn nu te oud om weer te gaan kamperen. Wel plannen om daarna weer huisjes te huren in andere regio's.

1. Wij komen beiden uit kamperende families. Het is zelfs zo dat onze ouders (70 / 80 plus...) nog steeds kamperen. Alleen nu in een camper ipv in een caravan. Zij zijn trouwens ook fan van de camperplaatsen vanwege de rust.

Verwijderen
  6. ..ik ben gek op kamperen, vroeger met de kinderen in een tent, en nu met onze camper ( kleintje) . Uit jarenlange kampeerervaring weet ik dat je het best voor campings van Staatsbosbeheer kunt kiezen. In de zomervakantie zijn er altijd veel kinderen maar niet zoals jij de kinderen beschrijft. Op zo'n natuurcamping vermaken de kinderen zich altijd, zonder animatie-team en het is er altijd heerlijk rustig!

7. Ik kampeer graag en vaak, maar wel op de kleine campings en natuurcampings,Staatsbosbeheer of bij de boer. Campings vooral zonder kantine en winkel en zeker zonder bingo-avonden en kindervermaakteam. Nooit overlast meegemaakt. Die kampeerders zijn zelf voornamelijk natuurliefhebbers. Jah, overdag tijdens potje voetballen hoor je de kinderen wel, maar de kinderen zijn savonds rustig, doen een kaartspel of worden voorgelezen of houden een marsmellow in het vuur.

Groet,Greet

8. Het heeft niet mijn eerste voorkeur, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn laatste keer op een camping was toen ik ongeveer 8 ofzo was, dus wie weet zou ik er nu wel dol op zijn ;-)

9. Ik kampeer dolgraag. Ik doe het nu reeds vijf jaar aan zee. Voorheen ging ik met vrienden naar de Ardennen. Ik verkies de zee omdat ik merk dat de zeelucht me supergoed doet en bovendien heb ik daar minder last van muggen.
    Op de camping waar wij zitten zijn er wel eens dagen dat één of ander gezin het te bont maakt, meestal de eerste dagen of de laatste, verder valt het best mee. Een huisje vind ik zelf ook wel leuker, zeker bij slecht weer, maar voor de prijs dat we nu kamperen heb ik nog geen huisjes gevonden. Bovendien zijn we na vijf jaar toch wel goed gesetteld, dus het zou zonde zijn van de investering.

1. o ja de eerste nacht (en soms de tweede ook) was altijd wennen voor onze kinderen en dan werd het wel eens laat voordat ze sliepen.

Verwijderen
  10. Heerlijk de camping. Van jongsaf aan altijd naar de camping geweest in heel Europa.
    Nu zelf met mijn gezin op de camping en de kinderen vermaken zich prima.
    Ligt er inderdaad aan welke soort camping je staat. Maar over t algemeen zitten we altijd goed.

11. Wij kamperen al ons hele huwelijk, eerst met een klein trekkerstentje en later met een caravan. Kinderen in de caravan en wij in de uitbouw van de voortent . Dit omdat de c. verduisteringsgordijntjes heeft waardoor het licht van buiten minder binnenkomt en de kinderen 's ochtends later wakker worden. Bovendien heeft een c. wanden die minder geluid doorlaten, van buiten naar binnen maar ook van binnen naar buiten, gevolg is dan dat ze minder snel wakker worden van geluiden rondom en dat ze zelf minder snel omliggende kampeerders wakker maken. Verder hangt het sterk van de camping af, en de andere kampeerders, Dit jaar een camping met animatieteam, het enige dat we ervan gehoord hebben is het dagelijkse ochtend rondje om 10.00 om de kleinsten op te halen voor een knutselwerkje (was met een draagbaar muziekding). Niets vernomen van alle activiteiten van het team. Ook geen last gehad van te luide "buren " die nog laat doorgingen. Wij hadden tieners en jongvolwassenen bij ons en die hebben zich prima vermaakt, maar of we weer zullen gaan naar deze camping weet ik niet. Naar ons gevoel waren de staanplekken krapper dan we gewend waren en de laatste paar dagen was echt elke plek bezet. Voordeel van eigen kampeermiddel en niet reserveren is dat je kunt vertrekken wanneer je wil. Die vrijheid is mij veel waard.

12. Wij huren altijd een stacaravan en dat heeft als voordeel een eigen toilet en douche. Dat ben ik erg belangrijk gaan vinden. Vroeger hebben we gekampeerd met een vouwwagen.
    We zijn eind vijftigers en zoeken bewust naar een camping zonder disco, animatieteam e.d.
    We kunnen buiten het hoogseizoen weg, dat scheelt ook.

13. Heerlijk, kamperen! Dit jaar een verre reis zonder kamperen maar volgend jaar gewoon weer naar de camping!