De link tussen vakanties en opruimen

Ken je dat? 

Je bent op vakantie en leeft één of meerdere weken uit een koffer of tas, met een minimale hoeveelheid spullen en weinig huishouden.
En dan kom je thuis...

Opeens moet je weer zelf de badkamer poetsen en vraagt de stofzuiger om aandacht. Dat is an sich nog geen punt (hoewel ik het minimale huishouden op vakantie wel erg prettig vind). Maar die spullen! Ongeveer 1000 keer zoveel als dat er mee was op vakantie. En al die spullen vragen om poetswerk, opruimen en weet ik het. 

Ik haal Marie Kondo vanavond maar weer uit de kast. Ondertussen ben ik alvast aan de slag gegaan in de garage. Niet volgens het principe 'wat kan er weg' maar volgens het idee 'wat wil ik houden' (á la Marie Kondo dus).

Niet onze rommel, wij hebben meer bakjes schroeven dan glazen

Omdat een aantal dingen van de man zijn, mag hij ook nog even kijken naar de groeiende stapel die wat mij betreft weg kan. 


Heb jij ook meer last van rommel / spullen na de vakantie?

En wat doe je daarmee?

Reacties

  1. Herkenbaar! !ik schrik altijd van de spullen! !eerst paar dagen laten bezinken en dan ruimen.die dagen er tussen zijn bewust om te voorkomen dat ik iets te enthousiast word.ik hou nl wel van leuke spullen in huis en een voorraadj kleding enz ;-)
    Eigenlijk leef ik t liefst in een huis met lege kasten en toch een voorraad maar ja dat gaat gaat niet ;-)

    D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whah! Wat een vraag! Nou.. altijd eigenlijk wel hoor, niet alleen na een vakantieperiode. Maar ook hier aan de slag. Wat weg kan. Nee.. wat weg móet! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee geen last van. Ik heb zowiezo geen last van mn spullen want ik heb alleen maar spullen in huis die ik ook leuk vind ondanks dat ze niet nuttig zijn, maar dat mag toch ook? Ik hou niet van zooi/rommel/chaos en dat zul je bij mij ook niet aantreffen. Mijn huis is een gezellige boel zonder al teveul meuk erin, maar wel voldoende waar ik van kan genieten....

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts