Uitstel belastingaangifte vergeten...

Kijk... je moet dus nóóit een blogje schrijven met organisatietips voor chaoten. Want dan krijg je prompt een brief van de belastingdienst dat je (de man, of de boekhouder van de man dan...) geen uitstel hebt aangevraagd en ook geen aangifte hebt gedaan. 

Fijn dan... 
Nou stond het doen van belastingaangifte wel op het lijstje van deze week, maar dan toch iets minder gehaast. Want ik dacht dat alle uitstel keurig geregeld was. 

Duss.... vanavond na werk en bedtijd zoon de boel even geregeld.
En dan ben ik toch blij dat m'n administratie goed op orde is en ik alles zo uit de map kan pakken om te kopiëren. De boekhouder doet de rest.

Ik ben benieuwd of we nog geld terug krijgen!
(en of er nog een boete volgt...)

Iemand ervaring met te laat aangifte doen? 


Ondertussen schreef ik ook nog een aantal uitnodigingen voor het kinderfeestje, belde uitgebreid met m'n moeder en maakte een wandeling. 
Soms verbaas ik me erover wat er in een dag past. 
Alles wel afhankelijk van de hoeveelheid energie natuurlijk. 

Zo en nu hup-hup naar bed om die energie ook te behouden!

Reacties

  1. Bij de omzetbelasting en de bijdrag zvw willen ze de eerste keer een waarschuwing geven en krijg je dus nog geen boete. Daarna is het eerst x% van het bedrag en dat loopt op naarmate je het vaker vergeet. Ik weet niet of dit ook voor de IB aangifte telt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk werkt het met IB ook zo dat je eerst een waarschuwing krijgt.
    Een tweede keer zullen we het wel niet vergeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik was een keer te laat met het betalen van de BTW en kreeg prompt een boete van 50,-... Balen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts