Opbrengst van de makkelijke moestuin

Een maand geleden zat ik me nog ernstig af te vragen of moes-tuinieren nog wel zin had. De poes hielp steeds met graven en alledrie de katten lagen bij toerbeurt heerlijk op de aarde met opkomend zaaisel. 

Het is goedgekomen nadat ik tussen het zaaisel wat grotere plantjes zette. De aardbeien tieren welig, de erwten en peultjes staan heuphoog en alles bloeit en groeit. En dan komt er verrassend veel oogst van die paar m2!

Vooral aardbeien, sla en erwtjes / peultjes (en snijbiet) zijn fantastisch om te hebben in de tuin.

Aardbeien omdat die uit eigen tuin gewoon lekkerder zijn (en het heel leuk is om ze zelf te plukken), sla omdat je dan nooit meer een hele krop ineens hoeft te eten, erwtjes / peultjes omdat dat zo'n lekkere toevoeging is aan salades / en roerbakschotels en ze in de winkel biologisch best duur zijn en blijven. En snijbiet omdat ik gewoon dol ben op groene bladgroenten en je hiervan kunt blijven snijden. 

Een tip voor de sla: pluk steeds de buitenste bladeren eraf. Je sla groeit door en je kunt sla blijven plukken - tot je krop in het zaad schiet, maar dan ben je echt al een poos verder. 

Voor de peultjes maakte ik een gratis klimconstructie van takken en touw. Heel artistiek en het blijft tot nu toe nog staan ook! 
Erwtjes in de makkelijke moestuin
klim constructie makkelijke moestuin



Reacties

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts