Fietsen voor het goede doel

Oude fietsen
Al een poos stonden er bij ons zes fietsen (en een step...) in de tuin. Twee van mij, één fiets van de man en drie fietsen die we ooit tweedehands aan hadden geschaft voor de vakantiekinderen. Tja... en de step is aan komen waaien.

Nou is zoon de eerstkomende drie jaar nog niet toe aan die grote kinderfietsen, de step is ook veel en veel te groot, de man fietst nooit en mijn fietsen zijn allebei ongeschikt voor kinderzitjes en fietsen niet zo lekker.

We hebben enige tijd gespeeld met het idee om ze via marktplaats te verkopen, maar hadden beiden eigenlijk geen zin in het gedoe. Daarbij: de ene had een lekke band, bij nummer twee zat de bagagedrager los enzovoorts. Het zijn geen brikken, maar er moest wel íets aan gedaan worden. En wij gingen dat zelf niet doen.
Gratis op laten halen door een handelaar vond ik ook maar een matig idee en voor de schroot waren ze echt te goed.


Uiteindelijk heb ik een werkproject gevonden (binnen de organisatie waar ik werk notabene...) waar mensen met een beperking fietsen repareren en opknappen. Als ze fietsen krijgen, dan verkopen ze ze weer voor een klein prijsje aan mensen met een kleine beurs.

Ze waren heel erg blij (Heel Erg Blij) met de fietsen. De kinderfietsen en de step gaan naar een kinderafdeling en de rest wordt opgeknapt en verkocht.

Kortom: wij hebben opeens 5-6 m2 meer ruimte in de tuin en minimaal gedoe (wel zelf weg gebracht). Een werkproject krijgt zo weer 'grondstoffen' en mensen met een kleine beurs en een paar kinderen krijgen een fiets.

Een grotere win-win kun je bijna niet hebben toch?



Reacties

Populaire posts