Lekker eten (hap hap hap)

Omdat ik niet steeds twee euro op het werk uit wil geven aan broodjes probeer ik sinds deze week weer zelf wat mee te nemen. Per jaar is het toch al snel zo'n 120-140 euro. 

Dus nam ik vandaag een hele lekkere salade met kidneybonen, mais, tomaat en nog wat dingen mee naar het werk. En wat was ik met de lunch blij dat ik dat met mijn moeie hoofd gisteravond toch maar even gemaakt had!

Weer twee euro niet uitgegeven én een hele lekkere lunch én alvast een salade voor bij het avondeten. 

Nou zit ik ondertussen te bedenken hoe ik mezelf kan stimuleren om dit te blijven doen. Misschien die twee euro steeds in een potje gooien voor wat leuks? 


Wat eet jij op je werk? Meegenomen eten, of gekocht? 

Reacties

  1. Goed idee om het geld te sparen voor iets leuks!

    Ik neem altijd eten mee. Mijn guilty pleasure is als ik voor werk op de snelweg ben, een megaduur broodje van 5 euro te kopen...

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedereen z'n eigen quilty pleasure :-)
      Ik ben dol op samen lunchen in de stad (dat zijn meerdere kuxe snelwegbroodjes).

      Knap dat je altijd lunch meeneemt!

      Verwijderen
  2. Ik werk thuis en pak tussen de middag meestal even een snelle boterham met kaas.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op Sanders vorige werk zat de lunch inbegrepen bij de huur van het pand en lunchte hij dus gratis. Maar nu is dat niet meer zo. Wel even wennen. We proberen er elke ochtend aan te denken om een lunchtrommeltje mee te nemen, maar soms vergeten we het nog. En soms komt hier erachter als hij de duer uitgaat. Dan neemt hij droog brood mee en koopt alleen beleg op het werk, scheelt toch weer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh die vorige regeling klinkt wel hel goed zeg... :-)
      Slim om in ieder geval droog brood mee te nemen als de lunchtrommel vergeten wordt,

      Verwijderen
  4. Slim om elke keer 2 euro in een potje te doen. Mijn ervaring is ook als je de besparing maar visueel maakt, het veel makkelijker is om vol te houden. Ik ben met "echt" geld ook veel zuiniger dan met mijn pinpas.

    Pas geleden had ik ook een tijdje zo'n goed gevuld potje. Heb het na heel veel wikken en wegen uitgegeven aan een dagje uit en voelde me zelfs schuldig om aan het geld te komen. Maar achteraf was het geweldig om ergens geld achter de hand te hebben om eens een keer uit de band te springen zonder dat ik het merkte in het huishoudbudget.

    Groetjes,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je het geld ook daadwerkelijk hebt uitgegeven aan wat leuks.
      Ik ga dit weekeinde gelijk een mooi potje zoeken.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts