Wekelijks rondje

In alle drukte merk ik dat regelmaat helpt. Zo doe ik de boodschappen na mijn werk, houdt ik een wekelijks poetsrondje op vrijdag, klus ik op zaterdag, Poets ik het bad en verschoon ik beddengoed op zondag en draai ik een was op elke vrije dag.

Volgens sommigen misschien übersaai maar het is erg fijn als de belangrijkste huishoudelijke dingen gewoon gedaan worden, zonder dat ik er ook nog eens over na moet gaan denken.

Overigens is m'n poetsrondje op vrijdag snel en simpel. Het kost me 45-60 minuten om de hele boel te doen. Dat is up-tempo: boven stoffen met de plumeaux en stofzuigen. Beneden idem dito. Dan een nat doekje over de keukenkastjes,tegeltjes, aanrecht, pakplekken en vensterbanken en even zoef zoef de WC beneden. De badkamer / WC boven zitten in m'n dagelijkse ritueel.

Ik zit er weer knap bij voor het weekeinde!

En jij?

Reacties

  1. Ik doe een dergelijk poets rondje op maandag ochtend. Ik ben dan vrij en het is een goede start van de week. Op vrijdag trek ik de boel even recht en stofzuig nog even. De wasmachine staat regelmatig aan. Dochter maakt veel vlekken op haar kleding en puberzoon kan er ook wat van. Bedden verschoon ik op maandag. De wc boven en beneden doe ik elke dag. Grote boodschappen doe ik op zaterdag en vervolgens iedere dag . Ik werk tegenover een winkelcentrum met AH en Deen.
    Een weekmenu werkt niet bij ons al vaak geprobeerd.
    Gisteren was er een feestje op het kdv/bso en toen waren dochter en ik pas om zes uur thuis. Geen zin meer in huishoudelijke taken. Gelukkig viel de rommel mee.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe iedere dag een beetje en op elke dag iets extra's, zoals een deel van de keukenkastjes, de was, dweilen... zo hou ik de boel goed bij en loop ik weinig tot nooit achter en kom ik niet om in het huishoudelijk werk. Lichamelijk kan ik niet zoveel, dus alles in porties en dat werkt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. op vaste dagen dingen doen lukt me niet omdat ik geen vaste vrije dagen heb :p en poetsen met 3 of 4 opvangkids is niet handig :p maar verder gaat het hier hetzelfde hoor! veel vaste routines, heel saai maar werkt ook voor mij het allerbeste! doe no gs steeds minder dan ik zou willen maar juist doordat veel toch wel regelmatig gebeurd, is het geen ramp :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts