Genieten

Vandaag was een dag om in een lijstje te bewaren. Ondanks allerlei dingetjes die niet zo soepel liepen, maar soms maakt dat niet uit op het geheel.

Zo werd ik achterlijk vroeg wakker (vier uur!) om vervolgens rond half zeven weer in slaap te sukkelen. Zoon kwam even na half acht, om gelijk te starten met allerlei gemopper, gejammer en algehele malaise. Waarschijnlijk door de waterpokken, bleek later op de dag...
Ik bleef rustig en liet zoon lekker uithuilen en mopperen tot hij wel geknuffeld wilde worden. En toen liep de dag verder lekker met een blije zoon.

Na de lunch togen we naar het Veerse meer waar zoon heerlijk speelde met leuke kindjes. Ik genoot erg van het zonnetje en de kleuters. Wat is die leeftijd toch grappig...

Een aantal verzamelde uitspraken van vandaag:
'Mijn moeder houdt niet van werken en ook niet van schoonmaken.' (tegen mij, met z'n moeder ernaast...)
Moeder tegen kind die tot z'n middel in het water stond - in z'n spijkerbroek: 'kom eruit je wordt helemaal nat!' Kind: 'ik sta zo diep genoeg'. (...).
'Ons huis is veel groter dan dat van jou, maar we hebben wel oud speelgoed'. Zoon: 'Ons huis is ouder dan dat van jou'.

Zoon zette ik thuis met wat havermout in bad (tegen de jeuk van de waterpokken), waar hij vervolgens stiekum een sloot afwasmiddel bijgooide. En er was nog even een plasincidentje (wanneer niet eigenlijk...). Tussendoor heb ik onze kat nog van het garagedak afgepraat (het stomme beest kwam er wel op, maar durfde er niet meer af) en deed ik nog dingen als wassen ophangen en stofzuigen.

Eigenlijk een heel gewone dag dus.

Maar met dat mooie weer en in het genieten van zoon, toch eentje met een gouden randje.


Hebben jullie ook zo genoten vandaag?


Reacties

Populaire posts