Een vroege moederdag

Mogelijk wordt dit een rommelig prutstukje, maar zo zijn de dagen hier soms ook gewoon.

Zoon heeft sinds gisteren zijn contactlens, wat mee en tegen viel (het plaatsen viel tegen, maar zoon was gelijk daarna erg blij dat hij van alles zag met dat oog). We vierden het met pannenkoeken en gingen allemaal wat later naar bed dan anders. Het is immers vakantie voor 2/3 van het huishouden.

Zoon werd vervolgens om 3 uur ellendig wakker met keelpijn en een nare hoest. Getroost en even in de weer geweest met vix, tussistin druppels en hoestsiroop. De hoest was daarmee vandaag bijna weg en van keelpijn hebben we niets gemerkt (helaas... op sommige momenten).

Verder hebben we bij huiselijk decreet moederdag verzet naar morgen. Het is geen doen om een kleuter vanuit school een kadootje mee te geven voor moederdag om hem vervolgens nog twee weken te laten wachten. Dan is hij dat kado alweer vergeten, of het is al uitgepakt, of ik weet écht al wat het is (het is een theemok volgens zoon, maar dat is een geheim).

Daarnaast kan ik zelf gewoon niet wachten op alle kadootjes. Omdat de man niet zo goed is in dit soort dingen had ik alvast maar twee boeken voor mezelf gekocht (want ik vond dat wel een goed excuus om ze te mogen kopen van mezelf). En vervolgens kocht de man natuurlijk toch nog wat (twee dingen volgens zoon, meer informatie kwam er nog niet los). Dus ik wordt schandalig verwend.

En dat ook nog eens twee weken eerder dan de rest van de nederlandse moeders. ;-)

Schuiven jullie ook wel eens met (feest)dagen?

Reacties

  1. Slim idee.Hier kwam de kleuter trots uit school met de woorden : kijk mamma ik heb een cadeautje voor jou op school gemaakt en het is een geheim om uit te pakken.Ik zoonlief naar manlief gestuurd om het cadeautje op te bergen maar manlief had het niet goed begrepen van de kleuter dus had het cadeautje uitgepakt....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons zijn de kinderen op school en creche ook al begonnen met het maken, maar die krijgen het pas in de laatste week voor moederdag mee. Dan wordt het verstopt en krijg ik het de zondags. Dus met deze dagen schuiven we niet, wel met verjaardagen. Zeker als ze door de weeks vallen vieren we het ervoor of het weekend erna.
    En jij bent echt goed verwend, heerlijk. Ik krijg alleen de zelfgemaakte van de kinderen. Zou ook wel andere cadeau's willen maar dan moet ik ze zelf kopen en dat moet ik met mijn verjaardag en sinterklaas al dus sla ik dit wel over. Betekent wel dat manlief ook niet krijgt:-)

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat een slim idee. Ik haalde vrijdag kleuter van de peuterspeelzaal. Hij had ook het moederdagcadeautje bij zich, maar dat was volgens hem niet voor mij. Nee hij wou het opeten (et zitten een paar chocolaatjes in ;-)
    Hij wilde het niet gaan verstoppen met papa, dus ligt het nu nog gewoon in de keuken.
    We zien wel of hij het vergeet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts