Beleef de lente!

Ik vind het leuk om met zoon een beetje educatief bezig te zijn. Een poosje dacht ik zelfs aan homescooling, maar dat zag ik praktisch toch niet zitten. Ondertussen vind ik het wel fijn om naast school met zoon de wereld te ontdekken en hem dingen te leren.

Erg leuk in die zin is de site van jufjanneke. Daar vond ik onder andere de actie van de vogelbescherming: 'beleef de lente'. Via camera's in en buiten nestkastjes worden een aantal vogels gevolgd. Je kunt de vogels live volgen, maar er worden ook korte filmpjes geplaatst van de 'highlights'.

Leuk en leerzaam voor kinderen, maar zeker ook voor mezelf. Want hoewel ik best een buitenmens ben, ben ik niet goed in het herkennen van vogels.

Er zijn onder andere filmpjes van een ooievaarspaar, huismusjes en nog twee soorten uilen.
Wij volgen de bosuil. Deze heeft inmiddels al twee eieren gelegd en is druk bezig met broeden en het veroberen van muisjes. 

Op de site van jufjanneke staan vervolgens weer ideeen om verder door te borduren op het thema uil. 
Ik denk zo maar dat we daar nog wel iets mee gaan doen. Op school zijn ze ook bezig met het thema lente (en straks Pasen), dus dat sluit mooi aan bij de eieren die er gelegd worden door de uilen.


Hoe beleef jij de lente?








Reacties

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts