Wandelen

Ikzelf ben dol op wandelen. De man vind er niets aan en zoon sputtert vooraf tegen, maar vind het onderweg altijd leuk. Hij loopt inmiddels een kilometer of vier - vijf.

Aangezien ik speeltuinen ook maar zo-zo vind, maar daar toch regelmatig rondhang omdat zoon ze leuk vindt, moet hij ook met mij mee wandelen. We doen gemiddeld eens per week een tochtje - net zoals we minstens eens per week een speeltuin aandoen.

Gisteren waren we in Oranjezon, een natuurgebied in de duinen, vlak bij Vrouwenpolder (Zeeland). Het was de eerste 5 minuten even doorbijten met die schurende ijswind, maar daarna werd het fijn. We zagen een mooi landschap, met half bevroren sloten, bevroren plassen (leuk om kapot te stampen kennelijk) en heel veel poep: konijnekeutels, paardenpoep, een enkele hondendrol (waar we erg verontwaardigd over deden) en waarschijnlijk ook reeƫnpoep.

Zoon stampte overal blij doorheen (uitgezonderd de hondenpoep) en we kwamen moe, maar voldaan en een beetje modderig (of nou ja... bruinig...) weer thuis.

Het valt me elke keer weer op hoe weinig kinderen ik onderweg tegen kom. En dat terwijl er zoveel te zien en te doen is voor kinderen tijdens zo'n wandeling. De beweging, zon en buitenlucht krijg je er gratis en voor niks bij.

Als echte consuminderaars namen we ook vandaag weer iets lekkers mee voor onderweg (zelfgemaakte energierepen van vijgen, dadels en noten - erg lekker) en daarna dronken we thuis warme chocolademelk. Want dat is hier traditie na een koude winterwandeling.


Ik hoop dat het enthousiasme van zoon blijft!

Wandelen jij graag?
En met wie wandel je dan?


Reacties

  1. Ja en ik kan het ook weer na 2 nieuwe knieen vorig jaar. Afgelopen week voor het eerst 2,5 km gelopen. Meestal met de hond die het stuk 4-5x aflegt als ze los kan.

    BeantwoordenVerwijderen

  2. je zou je eens kunnen verdiepen in het geocachen ( schat zoeken met een gps, maar kan ook met je telefoon of tablet)
    dit maakt het wandelen nog leuker, en je komt op plekjes waar je anders nooit kwam
    Leuk voor zoon , en misschien ook wel voor man:-)

    Bij ons vind iedereen het leuk, man , kinderen en ik ook, zo wandelen we toch regelmatig met z'n allen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wandel heel graag. Meestal alleen, als meditatief moment. Maar ook graag met m'n dochter. Die liep op haar 7e prima 15 km op een dag. We hebben er nu wat minder tijd voor want met 3x in de week sporten wil je ook wel eens thuis zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wandel graag, samen met man, kinderen, honden, vrienden. Momenteel beperkt vanwege problemen met de benen. Maar het is zo lekker om buiten te zijn en zelfs al loop je honderd keer hetzelfde stukje toch is er elke keer wel iets verandert. Regen, kou het maakt niet uit. Alleen gladheid vind ik minder. JBR

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sander en ik wandelen graag. Tobias zit dan vaak og in de wagen, maar ik ga ook met hem elke dag een stukje wandelen, gewoon een blokje om. Hij vindt het heerlijk buiten :D

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts