Ziekenboegje

Het is hier nog steeds een ziekenboeg. Ook zoon is inmiddels geveld. Met rode konen lag hij vanmorgen opeens hoestend op de bank. 40,7 graden gaf de thermometer aan. Ik schrok er wel even van.

De dokter mag je alleen 's morgens bellen of bij spoed, dus checkte ik op het www of de hoge koorts kwaad kan. Volgens internet is er niks aan de hand, zolang het korter dan 3 dagen duurt. Dus kijken we het nog maar even aan met het arme kind. 

Hij heeft de halve middag fijn liggen slapen, wat mij (ook nog half ziek) ruimte gaf om wat voor de tv te hangen en het eten voor te bereiden. Het hoesten is gelukkig minder in zijn slaap, want dat vind ik nog het meest zielige. Zoon kwam even uit bed voor een halve prak en even knus bij ons rondhangen, om om 19.00 uur zonder bad weer onder de wol te verdwijnen. Af en toe hoor ik hem hoesten en draaien.

Consuminderen lukt vreemd genoeg maar matig met ons zieke clubje. Ook al gaan we nergens heen en eten we beduidend minder, de centen rollen gewoon door (naar buiten).  Ik reserveerde een aantal hotels voor de man zijn eigen bedrijf en het lukte me maar matig om hotels met een goede prijs-kwaliteit verhouding te vinden op de gewenste plek. Man huurde een paar dagen extra hulp in, omdat eerst hij ziek was en toen ik en hij nog steeds niet fit is eigenlijk. Verder bestelden we boodschappen bij de biologische thuissuper, waaronder 13 kg sinaasappels (ik ben een pessimist die van voorraden houdt).

Nu maar naar bed en morgen hopelijk een stuk gezonder weer op.




Reacties

Populaire posts