Ziek

Goed... nu dus echt ziek... (ondanks jullie goede - deels ook uitgevoerde tips).

Er is gekookt en er zit een was in de wasmachine voor morgenochtend en de rest zien we morgen wel weer. Manlief is aan de beterende hand en wilde het ochtendgebeuren wel doen, dus dat is fijn.

Ondertussen loop ik de tijd te rekken om het licht uit te doen. Sinds een hernia, een paar jaar geleden, heb ik moeite met gaan slapen als ik ziek ben. Destijds kon ik in de ergste periode max 2- 3 uur achtereen slapen. Het enige wat hielp om weer te gaan slapen was een combinatie van pijnstilling, oefeningen (van mcKenzie - dat heeft m'n rug gered) en even op de hometrainer. Ik weet nog hoe vreselijk het was om doodop van de slaap en de pijn mezelf van de bedbank te hijsen (kon de trap niet op), om datzelfde (erg pijnlijke) riedeltje 2-3 keer per nacht af te draaien.

Ik ben zonder operatie volledig van die hernia afgekomen, maar echt... zoiets wens je niemand toe.


En dus weet ik dat ik de neiging heb om te laat te gaan slapen bij ziekte en niet wel-zijn en gaat het licht NU uit!


Heb jij ook van die niet handige automatische reacties?





Reacties

  1. Nog even een reactie op je vorige mail. Overigens allereerst van harte beterschap! Maar over het geld wat je kwijt was aan hulpmiddeltjes bij verkoudheid. Volgens mij is voor alles wel een goedkopere en even goede variant te vinden. Ooit raadde een apothekersassistente mij aan om paracetamol te mengen met vitamine C tabletjes in plaats van dure Gripinne te kopen. Even effectief. En zuigtabletten heb je helemaal niet nodig. Het gaat erom dat je je keel blijft smeren (speeksel aanmaakt) en dat kan door om het even welk dropje of zuurtje te slikken. Om het bacterievrij te houden kun je gorgelen met lauw water waar je een theelepeltje zout in hebt opgelost. Laat je niet gek maken door de fabrikanten van al deze flauwekulproducten. Je zorgt ook heel goed voor je ziek zelf zonder al die rommel. Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Anna, je hebt ook helemaal gelijk. Op de eenof andere manier vergeet ik dit altijd op het moment dat ik ziek ben. Het enige wat hier echt noodzaak is, zijn cinuforce en een kleine reserve codeine.

      Verwijderen
  2. Heel veel beterschap, en hopelijk raak je dat automatische op termijn gewoon weer kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! mb dat automatisme: het scheelt denk al, dat ik inmiddels weet waar dat rekken van bedtijd vandaan komt.

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts