(be)heersen is vooruitzien

Zoon was gisteren een beetje zielig bij het buiten spelen. Met al dat vaag warme kwakkelweer had ik verzuimd om muts en sjaal te kopen. Paar twee van de handschoenen was na 1 week al incompleet en hemd en vest wilde meneer niet aan en dus stond hij te bibberen in het speelkwartier.

Dus moesten er een sjaal, wanten en een muts gekocht worden in het dorp. En dan blijkt weer hoe vooruitzien en spaarzaamheid samengaan... Ik was 22 euro kwijt voor het setje (+ een paar veters om de handschoenen door de mouwen van de jas te hangen). Twee en twintig euro! Ik vind het een bak geld voor een paar miniatuur dingetjes. 

Nou ja... lesje weer even geleerd. Moonboots ga ik nu alvast maar naar rondkijken voordat het hier eens echt gaat sneeuwen en mocht ik nog een winterjas / sjaal / handschoenen tegenkomen in de uitverkoop (of marktplaats / zeelandnet) voor een maat groter, dan sla ik die alvast in.


Kunnen jullie goed vooruitzien?
Waarin wel / niet?





Reacties

  1. Dat nergens meer een want of een muts te vinden is... Lekker irritant. Daarom heb ik tegenwoordig een ruime voorraad van die dingen. Net als gevoerde laarzen e.d. Voor 2 euro koop ik ze bij de kringloop, nieuw kosten ze minimaal 25 euro. Ze zijn vanaf september tot pakweg april / mei te dragen dus een miskoop doe je er niet snel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja inderdaad, na een paar jaar kinderen leer je ook daarin vooruitzien. Een nieuwe winterjas koop je het best twee maten op de groei ipv 1. En zéker niet in de maat waarin ze nu zitten. Met veel kleren eronder heb je dat extra maatje wel nodig en die andere maat is voor de groei. Ik heb wel eens in een voordelige situatie 2 dezelfde winterjassen maar dan een maat groter gekocht. Blijft goedkoper dan midden in de winter op zoek naar een nieuwe (of tweedehandse) winterjas, want niemand doet ze dan meer weg! Idem met handschoenen, muts en sjaal: de HEMA heeft ze in september en dan en supersetje met muts en sjaal. 4 euro. Daar kan ik niet voor breien hoor! Ook handschoenen zijn dan nog betaalbaar en volop voorradig. Met kinderhandschoenen heeft het geen zin de sale af te wachten. Vaak koop ik dan 2 setjes in precies dezelfde kleur. Als er 1 wegraakt: 2e setje. Raakt daar een handschoen van weg: kun je van twee halve nog 1 hele maken.
    Ik wacht altijd tot HEMA weer van die 20% kortingsstickers heeft. En dan sla ik dat winterspul in.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts