Melkkoe

Manlief sjeest door binnen- en buitenland voor z'n werk en liep daarbij ergens een Duitse boete op. De bon gaf hij aan mij. Deze bleef even op tafel liggen, verhuisde vervolgens naar de administratiebox en kwam uiteindelijk terecht in het mapje 'betalen'.

Nou wachten de rekeningen voor manlief zijn bedrijf gewoonlijk braaf tot hij tijd heeft, alleen die bon zat me niet helemaal lekker en dus keek ik er gisteravond nog eens goed naar. 'Betalen binnen 1 week' stond er onderstreept in het Duits op. Altijd fijn als je daar 2 weken later achter komt.

Wel balen dat dat ding zo onduidelijk is. Dat is namelijk de hoofdreden waarom hij te laat betaald is: een lang duits verhaal in piepkleine lichtoranje piechellettertjes leest namelijk niet zo makkelijk weg. Op internet las ik dat ze nu een hogere boete na gaan sturen. Ik heb 'm toch maar betaalt en dan zien we het wel weer

In het kader van de melkkoeien ;-) paste ik gelijk even een tip van een vriendin toe en vroor de teveel gekochte melk in porties in.

We vriezen melk al langer in, gewoon omdat het handig is om een pak melk op voorraad te hebben als je op het platteland woont. Het verschil proef ik niet.

Het invriezen van een heel pak melk heeft als nadeel dat het heel lang duurt voordat het ontdooit is:(in de koelkast) wel anderhalve dag. We stonden hier dan ook al eens een blok melk in stukken te hakken om ze te kunnen koken.

Vriendin vriest melk in porties in, dan kun je hem hup uit het bakkie in de pan gooien en klaar is Clara.

Fijne dag!





Reacties

  1. Ow, goed idee, melk invriezen.
    Ga ik zeker ook probeen,..ehm, doen.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts