Koopzucht

Ik ben een vreemde vrouw volgens velen omdat ik niet graag kleding koop en schoenenwinkels mijd als de pest. Er zijn echter andere zaken waar ik in een winkel genadeloos en volledig voor val.

Mijn favoriete winkels zijn winkels met heel veel mooie of handige dingetjes. En met dingetjes bedoel ik handgreepjes, mooi papier, veertjes en andere zaken met min of meer onduidelijk nut.
Dingen waar je iets mee kunt maken. Ik kan wegdromen bij mooie lapjes en papier en zit in gedachten hele constructies te maken op een afdeling vol steigerbuizen en -koppelstukken.

Nou ben ik op zich niet zo'n knutselaar, maar dit soort dingen brengen me echt in vervoering. Met het grootste plezier slenter ik door de Xenos, ga ik met manlief mee naar de aannemersgroothandel en loop ik door een stoffenwinkel.

Meestal hou ik mezelf dan in, want tja.... ga ik er ook echt iets mee maken? En een stapel steigerbuis koop je ook niet zomaar in een opwelling: goedkoop zijn die dingen namelijk niet.

Deze vakantie mocht ik echter even los en kocht ik de volgende onbedoelde zaken ter algehele verwennerij:
  • 50 bamboe tapassticks voor  0,99 euro. Gewoon omdat ik ze zo vreselijk mooi vond. Ik heb inmiddels bedacht dat het hele mooie plantenstokjes zijn en weet je wat...? Je kunt er ook je haar mee opsteken! Hoeveel lol kun je hebben voor 0,99 cent?
  • 3 Zakjes met hele kleine houten vormpjes: platte vogel- en bloemvormpjes en iets grotere, 3d lieveheersbeestjes. Wat zijn die dingen mooi. Ik weet nog niet waar ik ze op ga lijmen. Misschien lijm ik wel een spoor van lieveheersbeestjes op de kozijnen van de kinderkamer. 

Welke dingen kun jij echt niet laten liggen in de winkel?


Reacties

  1. Ovenschaaltjes in alle vormen en maten, dat is mijn verslaving. Ben net verhuisd en heb veel weggedaan en kom er nu (gelukkig :)) achter dat ik sommige maten toch wel mis. MAG dus weer wat kopen van mezelf maar ben zeker kritischer geworden dan in het begin van de kringloopwinkels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie stofjes vind ik moeilijk te laten liggen. Maar ik heb helemaal geen tijd om er iets van te maken. Dus moeten mijn handen in mijn zakken blijven en da's niet makkelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb iets met voorraden maken, want stel je voor dat de stroom lang uitvalt of het winterweer of ziekte me lang binnenhoudt ...
    Dus kaarsen, waxinelichtjes, ledlampjes op zonne-energie, zaklampen, een goede een felle, een grote, voor elk doel wel een geschikte zaklamp. En een oliestelletje om toch mijn koffie te kunnen zetten, en olie voor het oliestel en koffie dus en water. En minstens een voorraad eten voor een week. Meeste spul komt ook zonder ramp wel op dus er is nooit een man overboord.
    Vandaag kwam dat wel handig van pas. De stroom viel uit en mijn backup werkte prima.Ik was helemaal blij en tevreden.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, ik vind de xenos ook heerlijk, net als de action trouwens..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb het op rommelmarkten en in kringloopwinkels met oud glas, vooral geslepen glas en eigenlijk met veel antieke spulletjes ,vooral als ze dan ook nog eens maar een paar euro kosten, tegenwoordig houd ik me redelijk in en koop alleen dingen die ik ook echt gebruiken kan, zo heb ik nu in het hele huis oude lampenvan geslepen glas

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben gek op kopjes.....gewoon koffie/thee kopjes of mokken.....Ik heb er genoeg van hoor, maar ik zie toch altijd weer erg leuke mokjes en moet ze dan even aanraken...Kan ze wel goed laten liggen, maar ben toch laatst gezwicht voor een grote mok voor "mijn theetje" bij de xenos.....Ach...gelukkig kosten ze niet veel...maar toch...

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts