Leuke actie van de NS

Op de site van de NS staat een aanbieding voor een abonnement waarmee je in het weekeinde vrij kunt reizen. 'Weekend vrij' heet het. Dit kost je als volwassene 29 euro per maand. Het weekeinde start al op vrijdagavond en duurt tot maandagchtend 4 uur. Voor 65 plussers is er een variant die nog wat goedkoper is. 

Wij reizen niet zo veel af in het weekeinde, waardoor dit abonnement niet echt interessant is. Daarbij vind ik reizen met het OV vanuit Zeeland altijd wat onhandig. Je moet altijd rekening houden met de laatste trein (die al vrij vroeg gaat) en de reis naar het station is sowieso al 20 kilometer de verkeerde kant uit.

Voor mensen die dichter bij het spoor wonen en die geen auto tot hun beschikking hebben kan dit wel een interessant abonnement zijn, zeker als je er graag op uit trekt in het weekeinde.


Reis jij graag met de trein?

Reacties

  1. Als je regelmatig met de trein reist, lijkt het me inderdaad een leuke actie! Ik ga er zelf te weinig mee om dit rendabel te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog een 'oude' voordeelurenkaart, die je niet meer nieuw kunt nemen maar wel kan verlengen (of in mijn geval niet opzeggen want ik heb een automatische afschrijving per jaar en daar reserveer ik dan weer per maand voor). Ik reis wel met de trein (niet altijd van harte maar zonder auto wel een nuttig alternatief), woon in het midden van het land en kan er totaal geen zinnig woord over zeggen wanneer veel en wanneer weinig. Dus voor mij is wat ik nu heb het handigste, omgerekend per maand haal ik het de ene maand er totaal niet uit en de andere maand ruimschoots. Vorig jaar heb ik het bijgehouden door alle treinreisjes te noteren met gewone en kortingsprijs om te kijken of ik de kaart zou opzeggen. Het antwoord was duidelijk, voor mij heeft de kaart nog nut. Nu hou ik niets meer in de gaten, als mijn leefomstandigheden veranderen kijk ik er wel weer opnieuw naar.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb juist zo'n nieuwe voordeel kaart omdatwevooral in de weekenden en in de vakanties met de trein gaan. Voor mijn dochter heb ik nueen gratisreizen abbonement aangekoppeld en dit kost dan niks extra. Bij elkaar was dit goedkoper dan alle andere abbonementen. Enige nadeel is dat we voor 4 uur of na 7 uur ingecheked moeten hebben 's middags. Daar tussen betaal je volle pond. Niet zo erg want met eenkinderactiviteit zit je vaak voor 4 uur al weer in de trein of je bent pas na 7 uur klaar met eten. Je mag wel uitchecken in die periode om korting te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt wel interessant :) Wij zijn momenteel nog afhankelijk van het openbaar vervoer, en nu we een kleintje hebben willen de schoonouders toch we; dat we wat vaker langskomen, dus dit is wel een uitkomst tegen de tijd dat we weer wat langere stukken gaan reizen…

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tot MAANdagochtend 4 uur!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts