Week van de dialoog

Deze week is het de week van de dialoog. Het doel van deze week is om mensen met elkaar in gesprek te laten gaan.

Zelf ben ik eigenlijk niet van de speciale dagen en weken. Zelfs onze huwelijksdag heeft de neiging om vergeten te worden. Het echte werken aan wat dan ook, moet naar mijn mening in het dagelijks leven gebeuren. Anders wordt het niks. Dus de dag van de secretaresse, de buy nothing new month en de nacht van het duister: ik doe er niet aan mee.

Of.. niet specifiek op die dag of maand.

Aan de dag van de dialoog heb ik na enig beraad echter wel meegedaan.
Waarom? Omdat het me leuk leek om met wildvreemden in gesprek te gaan over het thema respect. Omdat ik hoopte dat het me dwarsverbanden op zou leveren voor mijn werk en vooral omdat ik vind dat er voor veel mensen nog te weinig begrip is.
Met name als je iets hebt wat onzichtbaar is, dan heb je al heel snel een stempel. Veel mensen maken geen plaats voor dat kindje met lastig gedrag, die vrouw die altijd moe is en die jonge man die niet werkt.

Natuurlijk zit je dan om de tafel met andere mensen die ook verder willen kijken dan hun neus lang is, maar weet je? Dat maakte het erg leuk! Het is mooi om met wildvreemden in gesprek te raken over dingen die raken. Over dromen en wat je er al van uitvoert, over dingen die raken. Het inspireert en maakt de wereld even een stukje mooier.

Duss... als er nog een dialoogtafel in jouw buurt is: geef je op en schuif aan!


Heb jij wel eens van die mooie gesprekken met wildvreemden?

Reacties

Populaire posts