Initiatief in de zorg

Voor mijn werk moet ik jaarlijks een training volgen. Deze keer is dit aan de andere kant van het land  (Gelderland). Voor het eerst krijg ik daar ook een overnachting bij, in een door mijzelf te regelen budgetoptie naar keuze.

En laat ik nou iets heel leuks hebben gevonden! Een B&B in Nijmegen wat gerund wordt door een GGZ instelling. Mensen met een psychiatrische beperking werken er en doen zo werkervaring op.

Het B&B scoort hoog qua prijs-kwaliteitverhouding. Buiten dat ben ik dol op dergelijke initiatieven.
Ik bedoel maar: hoe kun je in 1 klap iets doen tegen stigma, tegelijkertijd een werkervaringsplaats bieden EN ook nog eens wat geld genereren?!

Met alle deprimerende berichten over bezuinigingen in de zorg maken dit soort initiatieven me blij.

Aangezien ikzelf werkzaam ben in de GGZ is het voor mij ook gewoon een leuk om eens een blik te werpen in andermans 'keuken'.

De B&B heet 'De Vlinder'.

Wat vinden jullie van dergelijke vernieuwende initiatieven?



Reacties

  1. Super initiatief! En ook leuk om daar dan gebruik van te maken als betrokken GGZ hulpverlener, zo sla je 2 vliegen in 1 klap!

    Groeten van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!!! Is voor de werknemers ook vast leuker om te doen dan een lopende band, ofzo
    groet

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts