Besparen en plannen

Gisteravond met restjes en voorraad een echt lekkere maaltijd in elkaar geflanst Aardappeltjes uit de oven, een stukje zalm (in aluminiumfolie, met zelfgemaakte pesto en een restje roomkaas), met salade van mais, komkommer, tomaat, paprika en wat feta.

Alle groenten waren uit eigen tuin, de aardappels heb ik deze week exta geraapt en de zelfgemaakte pesto kwam uit de vriezer. Alleen de kaas en de zalm waren vers ingekocht.

Wat een rijkdom zo met toch minimale uitgaven.
Het zelfgeplukte bloemetje op tafel maakte het helemaal af.


Het zou zo mooi zijn als we tot de winter groenten uit eigen tuin konden eten, maar het sezoen loopt echt af. Ik was ondertussen wel zo slim om op tijd wintergroenten te zaaien, maar heb vervolgens te weinig omgekeken naar de zaailingen...

Het zonnetje schijnt hier heerlijk, dus ik ga zo eens fijn de zomergroenten rooien en aansluitend bekijken of er nog iets leeft van de gezaaide prei, sla en kooltjes.


Bsparen blijft toch voor een groot deel afhankelijk van plannen en vooruitzien en laten we DAAR nou niet altijd even goed in zijn...


Zijn jullie goede planners?

Reacties

  1. Heb hier gewoon geen tijd gehad (prioriteit aan gegeven) om weer verder te gaan in de moestuin, maar verder word ik er wel beter in. Op tijd voorraden aanvullen zodat ik niet voor koffie / kruiden / wcpapier / ect naar de dure buurtwinkel moet rennen. Of voor cadeautjes naar bol.com. Maar ik heb deze week wel voor 7 dagen eten gekocht, terwijl we al drie keer -onverwachts- buiten de deur aten. Goed he? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tegenwoordig zie ik wel het patroon in de terugkerende aanbiedingen. Hoef het eigenlijk niet echt te plannen, want het is nu allemaal net op als de aanbieding er weer is. Dat is wel handig en scheelt bij sommige artikelen veel op de boodschappen.
    Lekker die maaltijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb voor aankomende week maar twee keer groente gekocht omdat mijn vriezer helemaal vol zit. Vandaag drie bakjes eruit gehaald. Morgen voor 2 personen koken en de andere 2 eten nog een keer hetzelfde als vandaag. Daarnaast heb ik erg veel groente in de vriezer en de rest van de week kook ik uit de vriezer. Goedkoop en lekker.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts