Leuke pubers

Vandaag was er een garagesale in het dorp en ik deed mee. Nou was het weer echt bagger voor zoiets, dus het was veel werk voor weinig opbrengst. Maar toch was het leuk.

Mensen waaiden aan, maakten een praatje en kochten soms iets kleins. Leuk vond ik ook de twee pubers die los van elkaar bij mijn garage langskwamen.

Het ene meisje kocht een kookboekje van me en vertelde naar aanleiding van mijn vraag of ze kon koken, dat ze kookles had op school en hoe zij dat beleefde. Leuk! zo'n slungelige pre-puber enthousiast te horen zijn.

Later kwam een vader langs: zijn zestienjarige zoon had een mountainbike gezien bij ons die hij graag wilde hebben. We kwamen tot een goede prijs en de zoon werd gehaald. En wat een stralend gezicht bij die tweedehands fiets! We deden nog wat van de prijs af (het gezin heeft het volgens ons ook niet breed) en kregen allebei een hand van een heel blij joch. Echt mooi om te zien hoe verguld hij met die fiets is.

Soms hoor ik mensen klagen over 'de jeugd van tegenwoordig', maar eerlijk gezegd vind ik veel jeugd tegenwoordig best leuk, hier in Zeeland in ieder geval. Ze hebben hobby's, doen gezellig mee en hebben wat puurs. Daarbij vind ik veel jongeren goede omgangsvormen hebben.

Heb jij leuke pubers in je omgeving?

Reacties

  1. ja en nee. De ja daar blijf je mee lachen, wat die kinderen allemaal uithalen/overkomt. Gaan winkelen in de grote stad en met de terugweg verdwalen ze met de auto van grote broer die hun 'wel ff zou rijden'. Kort samengevat 80 ! km omgereden om weer thuis te komen. Ze hadden geen autokaart en geen navigatie in de auto.

    Er fietsen dagelijks 2 pubermeisje voor ons huis langs..... jaaah onze puberzoon 'ligt in de markt'.
    En nog veel meer verhalen, ik schrijf er wel een eens een blog over........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het leuke van pubers is juist hun vaak positieve gedrag buiten het gezin.Wij kochten gisteren iets op een rommelmarkt bij een "pittige meid".Ik dacht nog "als die discussieert met haar ouders".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind pubers en jonge mensen juist heel leuk. Kun je prima gesprekken mee hebben en ze staan nog zo open voor van alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onze kids zijn 23,21 en 18 jaar. I love them en hun vrienden!
    We voeren hier soms hilarische gesprekken aan tafel....er is altijd iets te beleven met hén.
    Ik vind het mooi om zien dat ze nog dromen koesteren (net zoals wij vroeger? ;) en zeker niet
    willen gaan leven zoals wij ...huisje, boompje, tuintje, kids....
    Dacht ik ook toendertijd en zie mij nu ;)
    Ik zie veel goeds in jonge mensen ....
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hier .. erg dicht in de buurt, in huis nl :}
    niet de 3 leukste pubers...erg inzichzelf gekeerd , sjagrijnig , grote monden..
    soms denk je wat komt er van terecht...
    gelukkig is jongste een vrolijke grappenmaker :}

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts