geen tefal meer voor ons!

In juni blogde ik dat we de tefalpan het huis uit hadden gedaan, om plaats te maken voor een plaatstalen koekenpan: een Debuyer.

Inmiddels zijn we ruim 2 maanden verder en ik kan melden dat we nog steeds dik tevreden zijn met onze koekenpan. Wat fijn dat we al onze pannen nu voor het leven zijn! (of...nou ja... mijn kookpannetjes van dik 20 jaar oud storten wel een beetje in - de handvatten laten los).
Het enige minpunt is dat we er nog eentje willen, omdat deze pan, met een diameter van 24 cm echt te klein is als we koken voor gezelschappen van meer dan 2 mensen. En dat komt nogal eens voor.

De pan bakt nog steeds hardstikke goed. Eitjes, vlees, aardappeltjes - het bakt allemaal als een tierelier. En mocht er soms iets een beetje aanbakken (aardappeltjes!) , dan is dat geen ramp. Met wat heet water en even kort weken spoel je dat zo weg. Waar de tefalpan elke keer dat je iets aan laat bakken dichter bij het definitieve verval komt, lijkt het voor deze pan niet uit te maken.

As we nog eens in Rotterdam zijn, dan kopen we nog een maatje groter.


Met welke pan zijn jullie zelf erg blij?

Reacties

  1. Ik zweer bij (het van origine Zwitserse) Spring! Ik heb de serie Cristal (niet meer zo makkelijk te krijgen geloof ik intussen). Mijn moeder gapte al eens 'die neemt ze nog mee het bejaardenhuis in'. Iedereen verklaarde mij als student voor gek maar met (opheffings) uitverkopen en een gelukkige greep via mp was het financieel nog best te behappen. Oké, het is een investering maar als het goed is haal ik dat door de duurzaamheid van de pannen er wel zeker dubbel weer uit.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nog steeds erg bij met m n koekenpan van BK.
    Bakt ook niet aan en zonder teflon heb al m n
    andere koekenpannen weg gegooid en twee van BK
    1 van 20en een van 24 cm wilde er nog een van
    26 cm maar die waren nog niet in de handel.
    Geeft een goed gevoel he z n fijne pan zonder
    rommel er in groetjes Esmiralda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vroeger kocht ik tefal pannen maar ondanks zorgvuldig gebruik, ging de coating er na een tijdje af. Dat teflon goedje komt dan terecht in de voeding en zou kankerverwekkend zijn. Nadien las ik positieve kritiek op de Greenpan : pan met een anti aanbaklaag uit een zeer stevige materie die niet zou aanbakken en totaal niet zou lossen. Mijn greenpan zag er na enkele keren gebruik lelijk en vies uit aangezien de grijze coating bruinverkleurde en ik die kleur niet kon verwijderen en 'niet aanbakken zonder vet' zoals de reclame beweerde, is zeker niet het geval. Pan opzij gezet en een dure pan van Demeyre gekocht. Deze pan ziet er na ettelijke keren gebruik nog heel goed uit en bakt niet aan. Ik moet wel vetstof gebruiken maar bij mijn tefal en mijn greenpan, die vetbeperkt bakken beloofden, was dat ook het geval.Ik geloof dat mijn inoxen demeyere een pan is voor mijn ganse leven. Allé, voor de tijd dat het nog zal duren tenminste....liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die dure bk pannen konden bij mij ook na een paar keer gebruik al bij het grofvuil. Ik durf n even niet weer van dat soort pannen te kopen.
    Ik gebruik de roestvrij stalen koekenpannen zoveel mogelijk en verder zet ik de tefalpannen niet op een te hoog vuur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben ook een rvs-pan naast de Debuyer. De Debuyer is in plaats van de tefal pan die we daarnaast nof hadden voor de zaken die echt niet in de rvspan gaan.

      Hoewel we er meer in kunnen bakken dan we dachten.
      Biefstuk ed gaat perfect in de rvspan en pannenkoeken bijboorbeeld ook.

      Verwijderen
  5. Toen ik eenendertig jaar geleden op kamers ging, probeerde men elkaar de ogen uit te steken met nieuw-nieuwer-nieuwst aankopen. Ik consuminderde toen al, en als tegenhanger kocht ik oud-ouder-oudst, ook in mijn keuken. Ik kook in grijze wolkjespannen, allemaal tweedehands gekocht. En ik bak in roestvrij stalen koekenpannen, ook tweedehands gekocht. De duurste die ik kocht was 3,50. Soms zoek ik er nog wel eens één om vriendinnen blij mee te maken.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn goede aankopen zeg!
      Ik ben nog nooit een tweedehands tegen gekomen voor zulke prijzen, maar misschien niet geduldig genoeg gezocht...

      Verwijderen
  6. Wij hebben ook de teflon de deur uit geknald en bakken naar tevredenheid in keramische pannen. Een paar jaar geleden kostten die 50 euri maar tegenwoordig kun je hele sets voor 20 euro kopen bijv bij de Action.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts