Planning en organisatie

Ik moet bekennen dat zowel manlief als ik geen geordende mensen zijn. Dit heeft zo zijn voordelen: zo zijn wij zijn erg creatief en we verblikken of verblozen ook niet bij onverwachte wijzigingen in dag of planning. Als nadeel moet ik noemen dat het overzicht in huis soms herwonnen moet worden. Ooit waren we echt rommelig, maar toen vond ik FLYlady en sindsdien is ons huis heel geleidelijk aan steeds opgeruimder geworden.

Met de vakantiekinderen in huis kwamen we tot de conclusie dat een aantal kasten niet handig ingedeeld zijn. Zo is onze voorraadkast snel rommelig en staan de bulkaankopen in open zakken onderin de kast. Verder was er geen ruimte voor schoenen en puilden de kampeerspullen en kadootjes  uit onze slaapkamerkast. Niet erg als je met zijn tweetjes bent, maar met twee extra kinderen (en 4 paar extra schoenen! om nog niet te spreken van alle andere extra spullen) wordt het dan nog eerder rommelig in huis.

Ik zal jullie de verdere details besparen. In ieder geval heb ik een aardig stapeltje spullen uit de kasten gehaald om weg te gooien / weg te geven en kochten we vandaag 12 doorzichtige bakken om spullen / eten in op te bergen. Een aantal kasten zijn inmiddels gereorganiseerd en zien eruit om door een ringetje te halen. Alle schoenen passen inmiddels ook in een kast. Wat een genot!

En dat alles voor slechts 54 euro aan plastic bakken.
Ik ben er overigens van overtuigd dat deze uitgave zich op de lange termijn terugverdient: Je spullen (en zaakjes) op orde hebben zorgt ervoor dat er geen geld verdwijnt door het dubbel kopen van spullen (omdat de eerste zoek is), voorkomen dat dingen kapot gaan door slecht opbergen of dat etenswaren bederven doordat ze onder slechte omstandigheden / te lang worden opgeslagen.

Manlief is ook heel tevreden: die zag twee ovenhandschoenen die hij graag als kadootje voor zijn verjaardag wilde, om ze vervolgens zelf te betalen :-)

Reacties

  1. Je hebt het slim opgelost! Goede tip van de plastic bakken, ik ga eens kijken of dit voor mijn kast ook praktisch (kan) werkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts