Goedkoop scheren 2

De scheermeshouder is al bestelt (een Merkur krabbertje) maar ik wil toch de volgende optie voor de g.ilette- en andere wegwerpmesjesgebruikers nog even noemen: gisteren plaatste Lisa als reactie op goedkoop scheren (1) een youtubefilmpje waarin iemand vertelde al 22 maanden met zijn wegwepscheermesje te doen.

Hij deed dit door elke keer als het mesje bot werd dit over zijn arm te halen in een omgekeerde scheerbeweging (dus niet zoals je scheert, maar duwen ipv trekken). Het mesje werd daardoor weer scherp en bleef prettig scheren. Elders op internet vond ik filmpjes van mensen die hetzelfde deden, maar dan op een stuk jeans. Ook zij deden maanden met 1 mesje. Google op 'extend razor blade life' of kijk eens bij de volgende links.


Scheermesje scherpen op onderarm

verschillende consuminderopties qua scheergerei
Onderbouwing werking polijsten

Nou baal ik ergens wel dat ik de scheermeshouder voor manlief al besteld en betaald heb...

Maar goed, dat wordt of maandag bellen en de koop annuleren (wat ik beetje lullig vind) of testen 
of de levensduur van die mesjes ook te verlengen is. 

Reacties

Populaire posts