Waar zouden we zijn zonder de trein?

Ik heb, zoals ik al eerder schreef, een reisje naar Budapest geboekt. Heerlijk een weekje weg naar een onbekende stad. Nu vlieg ik verder vrijwel nooit en ben ik geen heel goede vooruitdenker en dus lopen we even tegen wat dingetjes aan. 

We wilden namelijk in eerste instantie met de trein gaan. Het idee was instappen, lekker lezen in de trein, uitstappen, handbagage inchecken (of wat je ook doet op zo'n vliegveld), in het vliegtuig stappen en hop naar Budapest. Bij dat stuk kloppen idee en realiteit nog redelijk met elkaar. Het probleem zit hem in de terugreis. Terug zouden we namelijk zo'n 20 minuten na geplande aankomst al in de trein moeten zitten, want anders komen we met de trein in ieder geval niet meer thuis.

Soms zijn er nadelen aan wonen in Zeeland...

Nu alleen nog verzinnen of we dan proberen een betaalbare nacht in een hotel op schiphol te regelen, of dat we dan toch maar met de auto gaan (die dan vervolgens weer ergens geparkeerd moet worden). 

Heeft iemand meer ervaring of slimme, betaalbare ideeen hierover?

Reacties

  1. citizen m is redelijk betaalbaar overnachten op schiphol

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van de valk schiphol is meestal betaalbaar en met shuttle. Je kan ook een hotel in leiden of rotterdam nemen. Daar kan je immers op tijd komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan woon jij nog in een stuk Zeeland waar een trein komt. Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen. Maar wij vliegen dan weer wel vanaf Brussel!
    Astrid van Beers

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zijn er geen busreizen die kant op? Mijn man gaat met onze dochter met zo'n busreis naar Londen. Dan kun je ook plaatsnemen, en lekker lezen onderweg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kan ook je auto op een station zetten en daarvandaan met de trein gaan, staat je auto alleen wel een week op een station

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Via schiphol lang parkeren, een weekje kost ongeveer € 50 (als ik me goed herinner). Is volgens mij altijd nog goedkoper dan met het OV en een overnachting.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik parkeer 12 dagen én overnacht op Schiphol voor 65 euro via V.akantieveilingen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad schiphol lang parkeren of misschien kan iemand jullie ophalen? Soms zijn er ook regionale taxicentrales die het vrij voordelig aanbieden, je zou dan allen de terugrit kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij hebben weleens overnacht in de buurt van schiphol waarbij je dan voor de duur van je vakantie ook je auto gratis kon laten staan. Ik weet zo gauw niet meer welk hotel en hoe duur het was, maar volgens mij iets van 60 of 70 euro. Dan heb je wel een overnachting, veilig parkeren en een gratis shuttlebus van en naar de luchthaven. Misschien een idee?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, dat probleem was al opgelost zie ik nu...even niet opgelet sorry...

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts