Pruimen in bulk

Vorige week kocht ik op de markt een berg pruimen: 2 1/2 kilo voor anderhalve euro. Een  vriendin wilde wel delen in de overvloed en dus kwam ik met de helft daarvan thuis.

Ik ben gevoelig voor dergelijke koopjes weet ik inmiddels. Met een half pondje van iets kun je mij niet paaien. Maar zodra we het over kisten of meerdere kilo's gaan hebben, DAN wordt het interessant. 

Zo koop ik ook liever een kilo sesamzaad dan een onsje. Nog los van de prijs staan die kleine zakjes me gewoon niet aan. Ooit kocht ik een grootverpakking kaneelstokjes. Vraag me niet hoeveel er in de zak zat, maar ik eet er (15 jaar later...) nog steeds van. 

Wat het is? Ik weet het niet. Manlief heeft er gelukkig ook 'last' van en vind het dus niet vreemd als ik weer eens met 5 kilo tomaten of iets dergelijks aan kom zetten. Ook hij koopt graag dingen in het groot. 

Van het merendeel van de pruimen (die niet zoet / rijp genoeg werden naar mijn zin) maakte ik vandaag overigens pruimentaart. 


Zijn jullie ook van die bulk-kopers? Of houden jullie het bescheiden?

Reacties

Populaire posts