Beu!

Het zal het staartje van de winter wel zijn, maar ik ben het beu!
Werken, klussen, huishoudelijke taken en boterhammen-smeren-voor-het-werk-van-morgen en dat laat zich zien. Het is hier rommelig en het klussen is na het opgepikte griepje van een paar weken geleden hopeloos gestagneerd. 

We zijn weer 'ns verzand in het riedeltje -  ik kan pas schilderen als we een beslissing hebben genomen over de schouw - en dan moet er eerst een houtkachel worden gezocht / gekocht - dan de schouw weggemept worden - kachelpijp aangelegd - muur gestuct - vloer bijgewerkt... enz enz enz. En ondertussen zijn de muren van de woonkamer nog steeds knalgeel en heb ik helemaal geen zin om te klussen. 

De auto piept, dus daar moet ook iets mee, er ligt nog een stapeltje administratie die afgehandeld moet worden, de aangifte moet nog worden gedaan en... ik heb geen zin. 

Ik ben het beu! 

Ik wil 20 graden met een zacht briesje, lange avonden met geurend gras en GEEN stomme klusjes. 

Goed.... klaag-klaag. Nog even doorbijten en dan is het weer zomer.


Hebben jullie ook zo'n last van het staartje-van-de-winter-dip? 
Of zijn jullie al helemaal in lentesferen?

Reacties

  1. Ja en dan valt het tegen het echte voorjaar en kunnen we daar weer over klagen. Of het is een slechte zomer en voelt iedereen zich daarover weer niet lekker en klaagt verder. Of we krijgen een hele lange hittegolf, is ook weer niet goed.
    Kortom ik vind dat er teveel hierover geklaagd wordt eigenlijk, maar als het je oplucht prima hoor.

    Het is pas begin maart, komende week ben ik jarig en het is zo vaak gebeurt dat het sneeuwde rond die dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er komt bittere koude aan volgende week!
    Ik heb me maandag even flink boos gemaakt en 6 uur non stop opgeruimd en gepoetst. Dat voelde stukken beter dan dat ziek rondhangen van de weken daarvoor. Het ziet er weer leefbaar uit! Lekker! Vandaag hopelijk verder, nadat ik gisteren was ingestort:) Even kijken hoe ver de energie reikt:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil heeeeel graag dat de lente begint, want sneeuw daar ben ik wel klaar mee!
    Maar goed, we doen het met wat we krijgen. Als het weer sneeuwt kunnen de kinderen weer sleeen, ziet het er buiten super mooi uit en kan ik weer mooie sneeuwfoto's maken.

    Maar dat zonnetje van de afgelopen dagen vond ik ook wel heel fijn hoor. Lot heeft gelijk, klagen over het weer helpt niet, maar is soms wel lekker... hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vorige week had ik zo'n week. Mn werk wou niet vlotten, thuis schoot het niet op en ik was gewoon chagarijnig dr van. Een griepje die niet doorzette, waar ik nu nog last van heb. Dussss...van mij mag de lente wel heul snel komen en die kou wat ze willen hebben heel rap weer terug sturen! T was zo lekker begin van de week....

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik heb ook echt genoeg van de winter. Ik ben er echt helemaal klaar mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zelfde gevoel hier...erg toe aan de lente! Heb wel zin om dingen te doen, maar alleen als het lekker weer is; in de tuin werken, ramen zemen en zelfs opruimen/schoonmaken wil ik wel, maar dan wel met een lekker zonnetje en de ramen open. Maar ja, nog even volhouden, en proberen de moed er in te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. na vorige week die 2 heerlijke dagen, ja heerlijk in de tuin bezig zijn in de buitenlucht. succes met de verdere verbouwing.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts