Op stap!

Vandaag zouden we met schoonzus op stap gaan. Het plan was een uitstap naar een museum.

Onderweg viel het museum in overleg af vanwege het mooie weer. We waren het er  unaniem over eens dat we met die stralende zon niet binnen rond gingen hangen. Dat komt dan nog wel eens als het regent. 

In plaats daarvan zijn we van Meyendel (bij Wassenaar) naar Scheveningen gelopen. Niet helemaal zo bedoeld overigens: het plan was een kort ommetje in dit prachtige gebied. In plaats daarvan dwaalden we weg van onze gele paaltjesroute, stapten over op de groene paaltjes en liepen we ruim 14 kilometer, waarvan het merendeel door het mulle zand en / of heuveltje op - heuveltje af. Een prachtige wandeling door een ruig duinlandschap waarbij we nauwelijks iemand tegen kwamen.

Dit was ook een prima gratis work-out, die echter niet helemaal aansloot bij de meegebrachte etenswaren. 1 mandarijntje + 1 boterham per persoon is ruim voldoende als je 5 kilometer rustig rondwandelt over een grindpaadje, maar na een heuvelachtig parcours van 7 kilometer tegen de wind in, met nog eenzelfde afstand over het strand terug te gaan, vraagt net iets meer. 

Uiteindelijk hebben we een patatje gegeten op de boulevard. De cola van 2 euro per blikje vonden we net iets te prijzig. Na wat rondkijken kochten we elders voor 4,60 euro 3 flesjes water en 3 flesjes cola. Nog niet heel goedkoop, maar dat er ook een supermarktje was, DAAR kwamen we later weer achter. Ach ja... 

De route was in ieder geval echt fantastisch, net zoals het weer. Het is lang geleden dat ik zo genoten heb van een strand / duinwandeling. De temperatuur, de zon, de wind en zeker ook het gezelschap: alles was precies goed. Die patatjes waren wat minder, maar ach... je kunt nu eenmaal niet alles plannen. En soms zijn die dagen waarop alles anders loopt dan gepland nou net het leukst.

Zijn jullie er goed in om dingen gewoon te laten gebeuren? 
Of zijn jullie gewoon hele goede planners?

Reacties

  1. Ik ben een planner! De hele kalender staat vol met afspraken en daar houd ik me ook aan. Verder zit ik vast aan werktijden en dan vooral die van manlief, want die is heel weinig thuis. En natuurlijk neemt het schoolschema en het sporten e.d. van de kinderen ook heel veel tijd in beslag. Er is niet zo heel erg veel ruimte voor spontane acties, maar voor mij is dat eigenlijk nog wel zo rustig ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was een planner.Maar na mijn pensionering doe ik at alleen nog,als het echt moet. Verder vaar ik met de stroom mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts