Immuun

Ik had nooit gedacht dat stadium te zullen bereiken, maar volgens mij begin ik een zeker immuniteit te krijgen voor winkels. Zelfs de 70 % korting borden doen me weinig op dit moment. 

Ik heb niets nodig en de kleding in de tweedehands winkels is altijd nog goedkoper dan kleding met korting. Nou scheelt het ook wel dat de meeste kledingzaken simpelweg niet verkopen wat ik hebben wil. Met name truien van 100 % wol (iets waar ik echt voor kan vallen) lijken steeds schaarser te worden en een echt mooie kalender met voldoende ruimte om wat op te schrijven is kennelijk ook zeldzaam.

Manlief heeft ondertussen goed ingeslagen (voor het eerst IN de uitverkoop in plaats van net erna...): een paar mooie shirts, een broek en een paar mooie degelijke schoenen. Die kan er wel weer even tegen. 


Zijn jullie al immuun?

Reacties

  1. Is het uitverkoop dan? Is me nog niet opgevallen, denk dat ik ook imuun ben geworden inmiddels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al heel lang. Ik had ook de uitverkoop niet opgemerkt. Dit gaat volledig aan me voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ik merk ook dat ik geen 'kooptrek' meer heb maar alleen koop wat ik nodig heb. Al die uitgestlde waar, het doet me niks meer. Ik kan dingen nog wel mooi of leuk vinden maar de drang om het te kopen is volledig verdwenen, raar eigenlijk. Ik heb nog wat cadeaubonnen liggen en weet niet eens wat ik ervoor moet kopen. Ik ga het dus maar aan nuttige dingen besteden voor zover dat in die winkels mogelijk is...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een enkele keer steekt de hebzucht even de kop op.Maar ik weet,na 10 min is dat over.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou... een heel eind wel. Had van de week wel een aanval van kooplust, die heb ik gebotvierd bij de kringloop, was heerlijk! daarna nog 3 exemplaren van een heel gaaf boek gekocht (voor cadeau), was al goedkoop, kreeg ik ook nog 30% korting... en kleren, waar ik voorheen altijd voor viel, doen me nu weinig tot niets. nix nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeuj ben ook immuun! Moet wel weer gaan, want heb nog maar 1 broek geschikt voor mijn werk..dus maar even in de opruiming zoeken. Groetjes BrEkster

    BeantwoordenVerwijderen
  7. niet waar het gewone boodschappen aangaat. En wat de uitverkoop betreft: kwaliteit gaat járen mee, dus een lang vest voor 25 euro (want 75% korting) wat ik héél vaak ga dragen, laat ik niet hangen. De tweedehandswinkels (kleding of huisraad) waten tegenwoordig ook dat het in is en schroeven hun prijzen op:-(.
    Groet,
    Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nope, nog niet helemaal immuun...afgelopen vrijdag toch 2 paar gympen gekocht met 75% korting..maar wel na heel lang nadenken en bij het afrekenen en de winkel uitlopen voelde ik me wel anders dan vroeger...met die gympen kan ik een tijdje vooruit, 1 van die 2 paar zijn van een merk die echt heel erg fijn zitten met mn aparte voeten, die andere waren meer voor op vakantie, zijn superlicht en toen ik ze gister aanhad vond ik ze nog wel krap zitten..oeps..misschien toch te snel gekocht. Gelukkig is er altijd mams nog, die kan ze sowiezo wel aan met haar maatje kleiner :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts