Boodschappen week 49: avonturen op de Rotterdamse markt

Deze week wordt het geen heel precies lijstje. Ik ben namelijk het bonnetje van de biologische thuissuper kwijt en de computer is dusdanig traag dat ik niet digitaal kan bankieren. 

Dusss... Totaal schat ik dat we 49,25 hebben uitgegeven. Voor dat geld hebben we voor minstens 2-3 weken groenten. 

Hoewel we al een aardig voorraad hadden kon ik me op de Rotterdamse markt toch niet inhouden. Sugersnaps vind ik een ware traktatie en als er dan 3 zakken van ruim 4 ons voor 1 eurootje weg gaan dan gaan die mooi mee. 1 zak ruilde ik met m'n vriendin voor een bloemkool en 1 zak hebben we inmiddels leeggegeten. De marktkooplui hadden trouwens geen goede dag denk ik met al die regen zaterdag. 

Er lag zelfs een kraam waar de Turkse bakker een stapel broden had achtergelaten. Ik heb even overwogen om wat mee te nemen, maar besloot om ze te laten liggen voor de mensen die echt geen geld hebben. 

Ondertussen hebben we ook nog een klein mannetje bij zijn moeder kunnen retourneren. Het ventje liep daar in het schemerdonker en de stromende regen hard huilend, helemaal van streek omdat hij zijn moeder kwijt was. Wel eng hoe gemakkelijk zo'n kleuter dan met je meeloopt trouwens.
Bij het teruglopen naar de stadswachten (om hem om te laten roepen) vond hij een paar honderd meter verder gelukkig zelf zijn moeder al. Kind blij en wij ook blij. Moeders had helemaal niet door dat het kind weg was, dus die is een hartverzakking misgelopen. 

Vriendin en ik zijn als beloning voor onszelf fijn een stuk taart gaan eten bij Dudok. De taart in combinatie met de warmte en de drukte deed ons goed na al dat geloop door de regen. Daarbij: een uitje naar Rotterdam is niet compleet zonder een stuk taart.

Boodschappen:

Biologische thuissuper: volgens mij iets van 32 euro

Dirk: 
Bio melk, 6 pakken: 5,26

AH
Bio zuurkool*, 2 pakken: 1,34

Kaasboer: ongeveer 8 ons kaas: 6,65

Markt: 1 bloemkool, 2 - 3 bossen bosui, pond knoflook, krap 1,5 kg sugersnaps (1 zak geruild  voor de eerder genoemde bloemkool ;-)): 4 euro

Reacties

  1. Ikmwas afgelopen woensdag op het Afrikaander plein. Niets gekocht, behalve een Lekkerbek.ik had alles al,in huis.
    Jammie.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts