In de prijzen gevallen!

Ik heb een award (oftewel prijs) gekregen van Gezinsleven en dat is leuk! Zeker omdat ik gewoonlijk dus nooit wat win. Nou zou ik, ik niet zijn als ik me helemaal braaf aan de regeltjes zou houden en dus doe ik dat niet :-) Ik heb namelijk de opdracht iets veranderd en in uitvoering door elkaar gehusseld...

De opdracht:
  1. Vertel 11 dingen over jezelf.
  2. Beantwoord de 11 vragen die aan je gesteld worden.
  3. Maak 11 nieuwe vragen.
  4. Kies 3 (was 11) bloggers met minder dan 200 volgers, stuur hen deze award
  5. Laat het hen weten en (dit is nieuw) vertel hen waarom juist zij gewonnen hebben.
  6. Bedankt de persoon van wie jij de nominatie kreeg.

De 11 vragen van 'Gezinsleven'
  1. Wat is het mooiste boek (of serie) die je hebt gelezen  
    Ik ben dol op de schijfwereldserie van Terry Pratchett. Sprookjes met een vette knipoog naar deze wereld en de mensen die erin leven. Het wordt fantasy genoemd, maar hoewel ik niet dol ben op fantasy, lees en her-her-herlees ik deze boeken al jaren met veel plezier.
  2. Wat pak je vaker, de auto of de fiets?
    Auto, maar ik ben langzaam maar volhardend bezig om een volgende keer "fiets" te kunnen zeggen.
  3. Doe je vrijwilligerswerk?
    Ik weet nooit goed wat ik hierop moet antwoorden. Wat maakt iets tot vrijwilligerswerk? Als ik oppas zonder daarvoor betaald te krijgen of als hier vakantiekinderen zijn, is dat dan vrijwilligerswerk, mantelzorg, of mag ik dat ook gewoon niet onder een kopje plaatsen (behalve het kopje leuk en zinvol)?

    Ik ben in ieder geval tegen de inzet van vrijwilligers voor werk wat gewoon betaald zou moeten worden.
  4. Droger of wasrek?
    Wasrek.
  5. Hoeveel geld besteed je ongeveer aan sinterklaascadeau's?
    10 - 15 euro voor het kadootje als we aan surprises doen en soms nog iets extra om manlief te verrassen (de chocoladeletter die ik in zijn schoen wilde stoppen hebben we samen al soldaat gemaakt...).
  6. Wat is je leukste moment van de dag?
    's Morgens vroeg in stilte met een kop koffie in de woonkamer achter m'n computer.
  7. Wat is je favoriete seizoen?
    De lente en zomer winnen met een kleine voorsprong van herfst en winter. Elk seizoen heeft wel wat.

  8. Wat doe je liever, bakken of koken?
    Bakken.
  9. Geloof je?
    Ja
  10. Wat is je mooiste kleur?
    Blauw-groen en de kleur van de Oosterschelde.
  11. Je favoriete meubelstuk in huis?
    Die heb ik niet. Ik geef niet echt om meubels, alhoewel ik de dingen die ik zelf heb gemaakt niet snel weg zal doen. Die zijn bijzonder. Op dit moment ben ik erg dol op mijn super grote en kleurige theemokken. 
 11 dingen over mezelf + gelijk de vragen voor de nieuwe awardwinnaars:
  1. Aan welke dagelijkse dingen heb je een ontzettende hekel?
    Ik heb een hekel aan het doen van administratie.
  2. Welke karaktereigenschap van jou is het meest duidelijk aanwezigIk ben eigenwijs (soms iets te).
  3. Van welk landschap hou je het meeste?
    Ik hou van dijken en uit kunnen kijken over water.
  4. Wat inspireert jou / heeft je geinspireerd?FLYlady en de mensen die ik tegenkom in mijn leven.|

  5. Heb je huisdieren?
    Ik heb 3 hele ondeugende en slimme poezen.
  6. Wat weet (bijna) niemand van jou?
    Ik bid, hoewel ik niet precies weet waar ik dan in geloof.
  7. Waar val jij voor?Ik geef niet om spullen, maar kan ontzettend vallen voor stoffen en aardewerk. Bij mensen kijk ik naar uitstraling (en ogen).
  8. Waar ben je goed in?
    Ik ben goed in talen

  9. Waar ben je slecht in?
    Ik ben vreselijk slecht in natuurkunde en in het onthouden van cijfers, zelfs als het huisnummer "nr 1" is, kan ik er niet op vertrouwen dat ik dat onthoud.
  10. Wat zou je ooit nog wel eens willen doen?
    Mijn droom is om ooit lopend of fietsend het Pieterpad helemaal af te reizen (en ik zou ook nog wel eens met een karavaan door de Marokkaanse Sahara willen trekken naar Mauretanie)

  11. Wat is je lievelingseten?Dat hangt van mijn bui af. Hoog scoren zelfgemaakte pizza, cholent en cheesecake, hoewel gehaktballetjes in tomatensaus uit de slowcooker ook niet te versmaden zijn...
Ik nomineer:
  1. Teljecenten omdat ik zijn schrijfstijl leuk vind en omdat ik vind dat het Belgische, in combinatie met het mannelijke perspectief vaak een verfrissende invalshoek geeft.
  2. Zena omdat zij besparen combineert met milieu-, dier en mensvriendelijkheid en hier open (en soms lekker fel) over schrijft. Hierdoor stemt ze me tot nadenken. Daarbij liggen de dingen waarover ze schrijft regelmatig dicht bij hoe wij leven / zaken waar wij zelf oplossingen voor zoeken.
  3. Puur en simpel / Becca omdat ik de diversiteit van haar blogs en de bijpassende foto's zo leuk (en soms zeer leerzaam) vind. Daarbij hoop ik dat dit een kleine extra oppepper is! (en wie weet kijkt er zo iemand extra op haar blog die een leuke baan voor haar manlief weet).
     
Jutvrouw is al genomineerd door mijn voorganger en zal ik dus maar niet nomineren, maar wil ik toch even noemen omdat ik door haar de GTA's heb leren kennen en zij me door haar voorbeeld laat zien dat je met doorzettingsvermogen en kleine stapjes tegelijk, grote bedragen bij elkaar kunt sparen. Ik heb er grote bewondering voor hoe zij hun schulden hebben afbetaald. 



Tja... en wat je met je nominatie doet, dat bepaal je zelf! 
Jullie in ieder geval bedankt voor het schrijven van jullie blogs. Voor mij voegen ze wat toe.

Reacties

  1. Bedankt voor je nominatie. Toch een leuke opsteker. Ik doe echter maar deels mee, als je het niet erg vindt. Ik geloof namelijk dat iedereen al is genomineerd, maar ik zal de vragen wel beantwoorden.

    Lief dat je me zo'n veren in de reedt steekt. Altijd leuk, zeker weten:)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts