Boodschappen week 40: impulsaankopen en wensenlijstjes


Deze week was er een mooie biologische gehaktaanbieding bij de A.ppie, waarbij ik vervolgens doorschoot met een aanbieding biologische salami (wat de man heel leuk vond). Ondertussen was de bloem duurder geworden en zo kwam ik ruim over mijn budget van 40 euro heen.

Flauw hoor! Ik ben beter met een budget van 20 euro. Als ik ga lopen krentenkakken, dan schiet ik niet zo snel door. Zodra het budget verruimd wordt, stijgen onmiddellijk de impulsaankopen en wordt het wensenlijstje een heel stuk langer. 

De bloem is wel voor een maand, met de gist doen we nog langer.

Voor volgende week mik ik gewoon op 20 euro, dan moet het goed komen. 

Totaal deze week: 49,10


D.irk:
Bio melk, 4 pakken: 3,16
Roomboter: 0,99
Cacao, 250 gram: 1,49
Pindakaas, grote pot: 1,19
Tarwebloem, 3 kg: 1,47
Havermout, 2 pakken: 0,76
Statiegeld: 0,55
Totaal: 8,51

Ap.pie
Couscous*, 2 pakken van 500 gram:  2,08
Bio rundergehakt* 1,6 kg: 11,25
Bio cervelaat*, 4 ons: 5,26
Totaal: 18,59

Molen: 10 kg bio wit, 5 kg bio volkoren en 1 groot pak gist: 22 euro

Reacties

  1. Als je de bloem en giste verdeeld over het aantal weken dat je het gebruikt valt het wel mee toch? Ik vind het in ieder geval erg netjs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verwachtte al een prijsstijging van bloem. En heb een voorraad ingeslagen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts