Gourmetten: bereid je alvast voor!

Ik ben dol op gourmetten. Zo... het is er uit :-)
Mogelijk is dat 't kind in mij wat het leuk vind om zittend aan tafel allemaal minihapjes in minipannetjes te doen en dan heerlijk lang te tafelen, terwijl je toch je bezigheden hebt (ik ben een slecht stilzitter).

Omdat ik alleen biologisch vlees eet en mijn familie altijd alleen gangbaar vlees koopt, zorgen wij meestal voor ons eigen vlees. Verder is er altijd een ruime hoeveelheid champignonnetjes, ei, ui, salade, sausjes enzovoorts.

De afgelopen jaren bedacht ik me pas vlak voor de feestdagen dat er wat gourmetvlees gekocht moest worden. Resultaat: kleine hoeveelheden voor hoge prijzen.

Dit jaar wil ik het anders doen. Vanaf nu ga ik bij elke biologische vleesaankoop een beetje apart invriezen, zodat we tegen de feestdagen een mooie samenstelling hebben om mee te gourmetten. 


Lekkere vegarecepten (om te bakken in die minipannetjes) zijn overigens ook van harte welkom.  

Bereiden jullie je al voor op de feestdagen? (of ben ik echt erg vroeg?)

Reacties

  1. Slim! Een kannetje geklopt ei, plakjes kaas en verschillende (kort gekookte) groenten plus wat voorgekookte aardappel voor vega? Als je luxe wil, wat blauwe kaas verbrokkelt over ui en paprika (met ei?)? Hmmm!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent nooit te vroeg natuurlijk, de pepernoten liggen tenslotte ook al in de schappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij gourmetten ook altijd met normale dingen, die we dan bijvoorbeeld wat kleiner maken (veel vlees kun je eenvoudig knippen). Ook pakken we er regelmatig bv stukjes wortel e.d. bij. Anders wordt het zo'n enorme vleesvreterij. En nu vast beginnen is niet gek hoor, gewoon kijken of er mooie (bio)aanbiedingen zijn en toeslaan als dat het geval is. In porties invriezen en je bent er helemaal klaar voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Brie over de champignons is ook heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kunt zelf kleine linzenburgertje of zoiets maken. Of een dik gevuld pannenkoeken beslag. Wij bakken zelf veel groenten met gourmetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha, nee niet voor het eten. Echter ik heb wel al voor 95% de sintinkopen in huis. Daar begin ik altijd al in januari mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dat doe ik ook, ben aardig klaar met de sint inkopen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts