Verwennerij

Voorheen verbaasde ik me altijd over ouders die hun kinderen overladen met kadootjes en spullen. Dát zouden wij nooit zo doen. 

Uhm tja... en dan krijg je twee vakantiekinderen in huis die heel veel dingen duidelijk niet kennen / thuis niet hebben, waarbij je merkt dat ze leren door te spelen en dan wordt het opeens heel moeilijk om dingen niet te kopen. 

We houden ons nog goed in hoor, maar opeens begrijp ik hoe het werkt. 
Kinderen kunnen zo genieten van speelgoed en het is voor jezelf daarmee heel leuk om iets voor een kind mee te nemen. 

Het blijft wel gokken wat leuk is. 

Juist de twee spelletjes die we in huis hadden gehaald voor jongere kinderen (memory en een soort mikado van kleine glaasjes) zijn kennelijk het leukst.

Niet gekocht: een set plastic eendje met een magneetje en bijbehorend hengeltje om ze uit bad te vissen...
Goed hè?

(wel gekocht: gekleurde klei...)


Reacties

  1. Memory is ook hartstikke leuk en zo tijdloos. Zelf heb ik dat vroeger ook heel veel gespeeld en later onze kinderen ook (met mijn 'oude spelletje!).
    Volgens mij genieten de jongens enorm en... jullie niet minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verwen ze maar een beetje hoor!Hoewel jullie aandacht ook al verwennen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat jullie vakantiekids het meest genieten van jullie aandacht! Geweldig dat jullie ze zo'n leuke vakantie hebben bezorgd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel plezier! En aan mijn eigen neefjes merk ik vaak dat ze weinig nodig hebben om lol te maken. Meestal zet ik wat oude planken, spijkers, verf etc. klaar en gaan ze dolenthousiast klussen in de tuin! Dat resulteert in de lelijkste konijnenhokken haha!

      Verwijderen
  4. Ik kan het me helemaal voorstellen. Ik word er zelf ook heel blij van, als mijn kinderen blij worden van iets! Gedeelde vreugd, is dubbele vreugd.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts