Boodschappen week 17: is alle waar naar zijn geld?

Vorige week een rommelig geheel van gekochte diepvriesdozen, verdwenen bonnetjes (en daarmee ook het overzicht wat er nou precies van het geld gekocht is) en verschillende winkels. Met dan toch een heel net totaal van: 38,52

Deze keer met een nieuw merk pindakaas wat we gaan testen. Gewoonlijk koop ik altijd een duurder merk, maar ik blijf alert op de etiketten. De reden waarom ik namelijk gewoonlijk het duurdere merk koop is omdat daar een hoger percentage pinda's in zit, dan in de goedkopere varianten (gangbare pindakaas). 

Nu vond ik echter (bij de Dirk) een pot pindakaas van het merk Quino, waar volgens het etiket maar liefst 90% pinda's in zitten. Dat is nog meer dan dat er in de calvé pindakaas zit. Verder zit er alleen plantaardige olie en vet, suiker en zout in. Een iets compacter ingrediënten geheel dan in veel andere pindakazen. 

Ik ben benieuwd. Soms leiden dit soort vergelijkend warenonderzoeken tot goede en betaalbare varianten. De Zaanse mayonaise is ook zo'n artikel die hier bij een uitgebreide ingrediënten en- en prijsvergelijking als beste uit de bus kwam. 

Smaak en kwaliteit blijven daarbij overigens het belangrijkste. Goedkoop is in sommige vallen toch echt een tegenvaller qua smaak, maar gelukkig niet altijd! 


Wat is jullie ervaring?
Is alle waar naar zijn geld?
 

De inkopen van deze week:
Eieren uit het kippenparadijs: 4 euro
Kaas van de kaasboer, ruim 7 ons: 5,50

Dirk
Bio halfvolle melk, 4 liter: 3,28
Eko boter, 2 pakjes: 3,18
1 pot pindakaas: 0,99
1 pot zaanse mayonaise: 0,94
1 potje crème fraîche: 0,37
Totaal: 8,76

Dirk
Dropjes: 1,73

Buurtsuper: melk, brood, chocolade, ? 4,93

Blokker: diepvriesdoosjes klein: 3,00
Bazar: diepvriesdoosjes + ?: 10,60

Reacties

  1. Die quino pindakaas vind ik erg lekker. Alleen jammer dat er suiker in zit en daar kan ik beter van afblijven.
    Meestal heb ik de vita d'or pindakaas van de Lidl. Daar zit 93% pinda's in. Verder plantaardige olie en zout.

    Groetjes, VeggieMo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik dacht altijd duur is beter, maar ben inmiddels toch overgestapt met bepaalde produkten naar een goedkoper merk en inmiddels vind ik die lekkerder dan de Amerken, toch een kwestie van gewenning, mijn dochter heb ik wel eens voor de gek gehouden met goedkope merken in een Amerk verpakking en zij proefte meestal geen verschil.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts