Boeiende film: days and clouds

Deze week hebben manlief en ik een boeiende film gekeken: Giorni e nuvole oftewel  "Days and clouds".

Een film die goed aansluit bij de huidige crisis en de berichten dat juist steeds meer mensen in de midden (en hogere) inkomensgroepen in de financiele problemen raken.

De film gaat over een Italiaans echtpaar wat het helemaal voor elkaar lijkt te hebben. Een berg vrienden, prachtig huis en de vrouw heeft net haar doctorandus titel behaald. Ze hoeft niet te werken en vult haar dagen met haar passie: de restauratie van een oude kapel.

De dag na het feest blijkt echter dat haar man al twee maanden lang zonder werk zit. Hij wilde haar niet belasten tijdens het studeren. Vervolgens laat de film zien hoe die twee proberen te schakelen van een luxe leven naar een minder luxe leven. Waarbij het hooghouden van hun status hen in het begin nogal in de weg zit. 

De film laat daarbij goed zien hoe man en vrouw de dingen heel verschillend beleven.


Een hele mooie film van Solvio Soldini, die ook Pane e Tulipane regiseerde: ook zo'n mooie film - maar dan met een minder zwaar thema.

Reacties

  1. Inderdaad een mooie film, ik heb de dvd. En giorni e nuvole is helemaal van deze tijd en actueel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een mooie film. Kan hem helaas niet bij de bieb bestellen. Dus hopelijk komt hij binnenkort op tv.

    Wij zitten nu zelf ook in een onzekere situatie en we hebben nu het voordeel dat we altijd al zuinig geleefd hebben. Ik vind het altijd interessant om te zien hoe anderen met zoiets omgaan. Via via ken ik een stel van wie nu allebei hun banen op de tocht staan. Allebei een hoge functie, al wat ouder en in het bezit van een mooi vrijstaand huis. Ik hoop dat ze veel gespaard hebben.

    Groetjes, VeggieMo

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts