Autokosten

Deze week heb ik op mijn werk de afdeling gebeld die over de reiskostenvergoedingen gaat. 

Met enige schroom (want ik voelde me een beetje een vrekje) vroeg ik of de reiskostenvergoeding voor een brommer of fiets hetzelfde was als voor de auto. 

"Ja" zei die man. Vervolgens vertelde hij dat hij al meer van dit soort vragen had gehad en dat hij verwacht dat dit alleen maar meer zal worden: de kosten stijgen, de vergoedingen dalen en iedereen probeert toch maar zo goed en zo kwaad mogelijk de boel rond te breien. 

Ik weet nou even niet of ik het nou goed vind dat meer werknemers dit uitzoeken, of dat ik het erg vind dat mensen kennelijk zo in de knel komen met alle kosten dat ze naar dit soort oplossingen gaan zoeken. 


In ieder geval ga ik toch maar eens kijken wat een electrische fiets of brommer kost...

Zien jullie een verschuiving in hoe er met vervoer / vervoerskosten wordt omgegaan?

Reacties

  1. We hebben in het najaar al een brommer voor het woon-werkverkeer om deze reden aangeschaft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij bent ook degene die me op het idee heeft gebracht!
      :-)

      Verwijderen
  2. Oh ja het verschuift zeker, bij ons op het werk is het fietsplan heul populair!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken iemand,die met mooi weer 35 met de brommer rijdt. Dat duurt net zo lang als in de file zitten. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hm... ik ga er (zeker met dit weer) steeds serieuzer over denken.

      Daarbij: als ik 's middags vanaf mijn nieuwe werkplek naar huis rij, dan ga ik ook zeker niet harder dan 50 km / uur door de file en als fietser snij je een stuk af.

      Verwijderen
  4. Je zult volgend jaar toch al meer geld kwijt zijn aan woonwerverkeer. Er moet nl belasting geheven worden. Een goede elektrische fiets heb je volgens de ANWB al voor ca 1500 euro. Deze maand een uitgebreide test in het blad Toer Actief van de ANWB.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Let wel op het soort accu wat erbij zit!

      Ik heb gekeken naar de fietsen in de test, maar over de verschillende accu's wordt niets gezegd.

      Terwijl je een standaar Li ion accu maar zo'n 500 keer op schijnt te kunnen laden en nieuwe accu's zijn duur.

      Naar ik begreep is er ook een verbeterde versie die je 3 keer zo vaak op kunt laden.

      Wordt vervolgd in een blogje als ik echt in het onderwerp gedoken ben... ;-) (input welkom!)

      Verwijderen

Een reactie posten

Stuur een bericht

Populaire posts